Kundtjänstansvarig

June Avfall och Miljö AB / Kundservicejobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos June Avfall och Miljö AB i Jönköping, Habo, Mullsjö eller i hela Sverige

June Avfall & Miljö

June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 162 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är över 100 medarbetare och omsätter 184 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.

Är du en trygg ledare och en stjärna i kundmötet? Trivs du med att aktivt delta i det dagliga arbetet samtidigt som du uppskattar utmaningen att utveckla och leda ditt lag mot gemensamma mål? June Avfall & Miljö är ett bolag under utveckling i en föränderlig bransch. Nu söker vi en van ledare som kan ta vårt kundtjänstarbete till nästa nivå.

Publiceringsdatum
2023-03-03

Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstansvarig har du det övergripande ansvaret för kundtjänsts dagliga arbete och utvecklingen framåt. Du kommer ha personalansvar för 3 kundtjänstmedarbetare som innefattar bland annat medarbetarsamtal, lönesamtal samt övriga personalrelaterade ärenden.

Du arbetar nära medarbetarna och stimulerar till utveckling och gott samarbete genom struktur, kommunikation och delaktighet. Du ansvarar för att kundtjänsts dagliga sysslor fördelas korrekt och du förväntas göra nödvändiga prioriteringar. Med ett tydligt ledarskap är du en god förebild och leder teamets arbete på ett resultatinriktat sätt utifrån fastställda rutiner och gemensamma mål.

Du är samtidigt en del av det löpande arbetet och vägleder bolagets kunder i inkommande frågor, framför allt via telefon och e-post. Du rätar ut frågetecken, ändrar abonnemang, registrerar ägarbyten samt lägger in ordar och ärenden i vårt kundsystem. En stor del av det arbete som utförs i kundtjänst får en ekonomisk påverkan för bolaget och våra kunder. Dina goda kunskaper inom ekonomi hjälper dig fatta rätt beslut och att vara ett värdefullt bollplank för dina medarbetare.

Du rapporterar till avdelningschef.

Är det här du?
För att vara aktuell för rollen ska du ha:

• Goda kunskaper inom ekonomi.
• 2-4 års erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst med mycket kundkontakt.
• God datorvana och kunskaper i Officepaketet.
• Förmågan att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.

Vi söker dig som har god vana att bemöta kunder på ett proffsigt och lösningsorienterat sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo och värdesätter att erbjuda en hög servicenivå till våra kunder. Du har en god förståelse för siffror och förmågan se och förstå ekonomiska samband och konsekvenser.

Som person är du strukturerad, noggrann och flexibel. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är handlingskraftig i praktiska frågeställningar, även i stunder med högt tempo. Vidare är du en trygg ledare med vana att kommunicera och coacha. Du motiveras av att utveckla dina medarbetare är bra på att skapa en kultur präglad av samarbete och delaktighet.

I din roll förväntas du ta ett stort eget ansvar och att vara flexibel med arbetsuppgifter och arbetssätt. Arbetet innehåller många samarbeten inom organisationen, vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en omväxlande roll hos en stabil arbetsgivare som har utveckling och hållbarhet i fokus. Vi är en arbetsplats som drivs av att arbeta tillsammans för ett hållbart samhälle. En nyckel till vår framgång är våra kompetenta och genuint engagerade medarbetare. Eftersom rollen är ny har du möjlighet att påverka hur arbetet ska utföras.

Vi gör urval och kallar till intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen att söka redan idag!

Upplysningar
Kristoffer Krantz, Marknadschef: 036-17 19 10, kristoffer.krantz@juneavfall.se
Ida Thulin Prins, Fackligt ombud för Vision: 036-171911, ida.thulin-prins@juneavfall.se



Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23-01-0007".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
June Avfall och Miljö AB (org.nr 559089-1254), https://juneavfall.se

Arbetsplats
June Avfall & Miljö

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av June Avfall och Miljö AB
Senaste upphandlingen: Städning och underhåll av återvinningsstationer

Jobbnummer
7510124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från June Avfall och Miljö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos June Avfall och Miljö AB: