Kundtjänstadministratör till Sigtuna Vatten & Renhållning AB

Sigtuna kommun, Sigtuna Vatten & Renhållning AB / Kundservicejobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Sigtuna Vatten & Renhållning AB i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Sigtuna Vatten & Renhållning AB är ett kommunägt bolag som driver och utvecklar VA- och avfallsverksamheten i Sigtuna kommun. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun med ca 49 000 invånare boende i någon av våra tätorter Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Nästan 30 000 arbetstillfällen finns i kommunen varav 20 000 på Arlanda flygplats.

Tjänsten är placerad på enheten Verksamhetsstöd som samlar och ansvarar för bolagets frågor avseende: ekonomi, administration, kundtjänst, utveckling och kommunikation. Verksamheten ger ett stöd både internt och externt och spelar en central roll för bolaget.

Publiceringsdatum
2024-04-03

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren kundtjänstadministratör som brinner för service och nöjda kunder. Rollen som kundtjänstadministratör är dynamisk med varierande arbetsuppgifter vilket innebär att man ständigt måste anpassa sig till olika situationer och behov, vilket kräver snabbt tänkande och förmåga att lösa problem på ett effektivt sätt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:
• Besvara frågor från våra kunder och kolleger via telefon, e-post och andra kommunikationskanaler och utföra de uppgifter som uppkommer kopplat till detta.
• Uppföljning av kundärenden samt arbete i bolagets verksamhetssystem, Future.
• Kontakter med bolagets entreprenörer.
• Rollen krävs stor engagemang och eget ansvarstagande för att inhämta de uppgifter som behövs för att kunna svara eller återkoppla till kunderna. Vid
uppföljning av ärenden kan även fältarbete ingå i arbetsuppgifterna.
• Ge professionell och vänlig service till våra kunder och kolleger och lösa eventuella problem på ett effektivt sätt.
• Ta egna initiativ och komma med förslag till förbättringar.
• Identifiera och lösa problem innan de blir till hinder.
• Hjälpa till med planering och koordinering av projekt.
• Administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter så som: orderhantering, ägarbyte, fakturahantering mm.

Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen tror vi du är en kommunikativ person som vill arbeta med samhällsviktiga frågor och är nyfiken på nya lösningar.

Vi söker dig som är skicklig inom administration och har lätt att både förstå och använda nya digitala system. Du har erfarenhet av att ha jobbat med kundtjänst och administration. Du har en bra kundkänsla då du också kommer att svara på kundförfrågningar via telefon och e-post. Du klarar av att hålla många bollar i luften då arbetstempot tidvis kan vara högt. Då arbetet kan ske i flera olika system så ser vi att du är van med att jobba med datorer samt har lätt för att lära dig nya saker. Du talar svenska flytande i tal och skrift.

Meriterande för tjänsten är:
• Avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi.
• Vi arbetar främst i systemen Future, Kundo och Outlook så erfarenhet i något av dessa är meriterande men inget krav.
• Du har arbetat med VA och Avfallsfrågor tidigare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, därför tror vi att du har lätt för att samarbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Du trivs med kundkontakter och har ett stort fokus på service. Eget ansvarstagande genomsyrar alltid ditt arbete. Det är viktigt för oss att du är en god kommunikatör som förstår kundens behov och är prestigelös och ödmjuk. Då vi är ett företag i ständig förändring, tror vi att du är en flexibel person och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och lätt för att ta till dig ny kunskap. Vidare är du driven, lyhörd, noggrann, har förmåga att hålla ordning och reda samt ta egna initiativ. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt och ha mycket god förmåga att samarbeta såväl med kollegor som med företagets kunder.
Du värdesätter ärlighet och transparens i allt du gör och har en strukturerad arbetsmetod.

Varmt välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!
https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C185522".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Sigtuna Vatten & Renhållning AB

Kontakt
Enhetschef
Edyta Lindeberg Karlsson
edyta.lindeberg-karlsson@sigtunavatten.se

Jobbnummer
8582842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Sigtuna Vatten & Renhållning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Sigtuna Vatten & Renhållning AB: