Kundtjänstadministratör

Vygon Sweden AB / Butikssäljarjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vygon Sweden AB i Skellefteå

Vygon SA har sitt säte utanför Paris och är en av världens ledande leverantörer av sterila engångsartiklar för medicinskt och kirurgiskt bruk. Koncernen finns representerad med egna organisationer i alla världsdelar och distribuerar till över hundra olika länder. Man visar på en mycket positiv utveckling sedan bildandet 1962. År 2014 var omsättningen drygt 250 miljoner euro och man har närmare 1800 anställda. Vygon (Sweden) AB bildades hösten 1999 och är ett helägt dotterbolag till franska Vygon SA. Tio personer finns anställda i Sverige och omsättningen 2014 var närmare 30 miljoner kronor. Det svenska bolaget har sitt kontor och lager beläget i Skellefteå. Tillväxten har de senaste åren varit mycket positiv och man ansvarar även för övriga Nordiska länder.

Som kundtjänstadministratör är du order- och receptionsansvarig. Du har en central och viktig roll att ansvara för reception, telefonväxel, och företagets gemensamma utrymmen. Denna roll innebär att vara företagets ansikte utåt och den första kontakten för kunder och andra personer som ringer, eller besöker företaget. Du administrerar företagets CRM (kunddatabas) via SuperOffice. Arbetet innebär kundkontakt via telefon och e-mail, administrativa uppgifter som ordermottagning och fakturering, offertskrivning, statistik, samt generella ekonomiassistentsysslor som t ex leverantörsreskontra. Vi söker en person som har en god förmåga att se helheten och samtidigt är noggrann och effektiv i sitt arbetssätt; en som kan behålla lugnet i stressade situationer och tycker om att uttrycka sig i tal & skrift. Vi letar en team-player som vill bidra till gruppens framgång. Kontakt av rekryterings-/bemanningsföretag undanbes vänligen - vi sköter rekryteringen själva.

Tjänsten kräver att du behärskar Officepaketet och har erfarenhet från liknande arbete. Goda svenska- och engelska kunskaper är ett måste. Ytterligare språk som franska/danska/finska är meriterande. Tidigare erfarenhet av ekonomisystemet Visma är också meriterande. Då vi säljer medicinska produkter är erfarenhet från sjukvården ett plus.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Enligt överenskommelse Tillträde
Snarast

Publiceringsdatum
2015-10-13

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-31
Märk din ansökan med Kundtjänstadministratör - Vygon
Ansökan kan skickas till e-postadress: anette.hood@vygon.se

Kontakt
Anette Hood Supply chain manager 0910-88450 anette.hood@vygon.se

Företag
Vygon Sweden AB

Adress
Vygon Sweden AB
Högströmsgatan 16
93133 SKELLEFTEÅ

Kontorsadress
Högströmsgatan 16

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0910-88450
Faxnummer: 0910-88454
E-postadress: info@vygon.se

Jobbnummer
2476248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vygon Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vygon Sweden AB: