Kundtjänst Felanmälan / Administratör - Schindler Hiss AB - Receptionistjobb i Danderyd
Kundtjänst Felanmälan / Administratör
Schindler Hiss AB / Receptionistjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla receptionistjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Sollentuna
Visa alla jobb hos Schindler Hiss AB i Danderyd

Schindler Hiss AB är det svenska dotterbolaget till Schindler AG i Schweiz, världens näst största koncern inom hissar och världens största leverantör av rulltrappor.
I Sverige är ca 235 personer anställda med en omsättning på ca 300 Mkr och vi finns på mer än 40 orter runt om i landet. Våra produkter och tjänster är väl kända världen över för dess
höga tekniska precision, enastående kvalitet, höga säkerhet och goda totalekonomi. Vår absoluta strävan är att nå "Ledarskap genom Service". För mer information se vår hemsida,
www.schindler.se .

 
Du fungerar som en kugge i hjulet och ingår i den centrala administrativa enheten inom i företaget. Med huvudsysselsättning som telefonist i vår kundtjänst i Danderyd hjälper du kunder och egen
personal med bl a mottagande av felanmälningar, utdelning av arbetsuppdrag per telefon och via våra system till våra tekniker och montörer på fältet. Du är underställd den administrativa
chefen och har daglig kontakt med våra kunder och vår fältpersonal.

Du kommer också som en del av arbetet att kunna sköta registrering av arbetad tid utifrån arbetsordrar från personalen på fältet samt uppdaterar vårt servicestyrningssystem i SAP. Du
avlastar distriktschefer och regionchef när så behövs samt utför övriga kontorsgöromål. Du arbetar i ett team med flera duktiga medarbetare i vår kundtjänstfunktion och inom administrationen.

Vi vill att du är kund- och serviceorienterad, effektiv i ditt arbetssätt och har bra organisationsförmåga. Du har en känsla för administration samt klarar att hantera lägen när tempot ökar.
Du har lätt för att ta människor och ser när och var dina insatser behövs och agerar därefter. Du vet att din roll som medarbetare i vår kundtjänst är den första våra kunder möter och
inser vikten av att detta möte alltid överträffar kundens förväntningar. 

Du har gymnasiekompetens, några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, goda datorkunskaper samt talar och skriver svenska obehindrat. Engelska är vårt koncernspråk och krävs för att
möta de internationella kontakter som vårt företag har dagligen. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet och Lotus Notes. Meriterande är om du känner till och har arbetat i SAP.

Är du rätt person kan detta arbetsinnehållet utvecklas och breddas och ge möjligheter som Du själv påverkar. Du erbjuds arbete i en miljö med internationell prägel och goda möjligheter till
både professionell och personlig utveckling inom koncernen såväl i Sverige som utomlands. Läs mer på http://www.schindler.se /.

Publiceringsdatum
2008-01-18

Anställningstyp/arbetstider
Tills vidare

Ersättning
Efter överenskommelse och enligt avtal

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-17

Företag
Schindler Hiss AB
*
* .

Jobbnummer
103744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schindler Hiss AB: