Kundteamshandläggare till HSB Norra Stor-Stockholm

Bravura / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-10-06

Företaget
HSB är Sveriges största bostadskooperativa organisation och HSB Norra Stor-Stockholm är en självständig regionförening. Vi erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster till bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare. Vi är verksamma i Järfälla, Upplands Väsby, Sollentuna och Upplands-Bro. Vi omsätter 93 MSEK och har 88 anställda. I rollen som kundteamshandläggare kommer du att vara placerad på kontoret i Järfälla som i dagsläget består av 45 medarbetare.

I rollen som kundteamshandläggare arbetar du till stor del med telefonen som redskap. Du tar emot inkommande samtal från anslutna medlemmar vilka du hjälper med dess ärenden. Ärendena gäller exempelvis frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering. Efter samtal från kund är det även din uppgift att registrera och handlägga ärendet. Ärenden kan även komma in per mail och samma rutiner för bearbetning och handläggning gäller då.

Du ingår i en grupp om fem kundteamshandläggare. Tillsammans ansvarar ni för en kundcentermail från vilken ni dels hämtar ärenden, dels fördelar ärenden i gruppen beroende på ärendets karaktär.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundteamshandläggare arbetar du till stor del med telefonen som redskap. Du tar emot inkommande samtal från anslutna medlemmar vilka du hjälper med dess ärenden. Ärendena gäller exempelvis frågor rörande medlemskap, betalningar, avtal, panter, parkeringsplatser och köhantering. Efter samtal från kund är det även din uppgift att registrera och handlägga ärendet. Ärenden kan även komma in per mail och samma rutiner för bearbetning och handläggning gäller då.

Du ingår i en grupp om fem kundteamshandläggare. Tillsammans ansvarar ni för en kundcentermail från vilken ni dels hämtar ärenden, dels fördelar ärenden i gruppen beroende på ärendets karaktär.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis i roll som hyresadministratör
• Erfarenhet från kund-/medlemsservice
• God telefonvana
• Utbildning inom fastighetsförvaltning eller liknande (meriterande)
• Kunskaper i Agresso (meriterande)
• Kunskaper i Superoffice (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som kundteamshandläggare är det viktigt att du har ett medvetet kundfokus och tycker om att ge service. Du är lyhörd, engagerad och vill göra ditt allra yttersta för att hjälpa kunden. Du besitter ett lugn och får kunden att känna sig trygg och uppmärksammad. Då det är ett ständigt flöde med inkommande ärenden är det viktigt att du är effektiv och trivs i en miljö med högt arbetstempo. Vi tror att du som söker denna roll är nyfiken och flexibel, du tycker om att hitta nya lösningar och arbetssätt.

HSB Norra Stor-Stockholm är en värderingsdriven organisation och det är därför viktigt att du är positiv och vill bidra till en god stämning och arbetsmiljö.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Järfälla, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: HSB, handläggare, medlemsservice, ärendehantering, hyresadministration, fastigheter, bostad, förvaltningstjänst, administration

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wass 08-40024050 emma.wass@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2020663

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: