Kundsupportmedarbetare till SOS Alarm i Västerås

SOS Alarm Sverige / Butikssäljarjobb / Västerås
2017-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundsupportmedarbetare till SOS Alarm i Västerås" (publicerad 2018-03-22) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Västerås, Uppsala, Örebro, Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Har du erfarenhet av att arbeta med service och kundsupport? Då kan den här rollen vara något för dig! Du kommer att arbeta inom vår kundsupport som handlägger; inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, driftlarm. Vi hanterar även kundorienterade jourtjänster så som trygghetslarm, samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour samt, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Som kundsupportmedarbetare på SOS Alarm är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet. I Västerås söker vi nu kundsupportmedarbetare med start omgående eller enligt överenskommelse.

ROLLEN
Som kundsupportmedarbetare krävs stort kundfokus och en stark känsla för service. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är vägleda och lösa kunders problem och önskemål antingen över telefon eller mail. Du kommer att ansvara för att ta emot, registrera och utföra ändringar på kunders begäran i vårt kundhanteringssystem. Vidare kommer du att utifrån kundavtalen registrera larmplaner och åtgärder i vårt operativa system - dvs bygga den plan som våra operatörer arbetar utifrån. Du kommer även att besvara inkommande samtal från våra kunder, aktivt jobba med kundvårdsarbete och vid behov delta på kundmöten. Tjänsten innebär kontakter med externa kunder och bolagets olika partners och du har även dagliga kontakter internt med den operativa driften samt kollegor och representanter från andra affärsområden.

Hos oss får du en möjlighet att utvecklas i en spännande miljö och där din roll är en viktig pusselbit för hela verksamheten. Du har en grupp som blir ditt närmsta "team" och arbetar inriktat med samma saker som du.
I samband med att du anställs får du en unik utbildning, där teori med praktik varvas med handledning. För att behålla en hög kvalitet i vår verksamhet erbjuder vi även kontinuerlig kompetensutveckling och utvecklingsmöjligheter inom organisationen.

VI SÖKER DIG

• Som har fullgjort gymnasieutbildning eller högre

• Tidigare erfarenhet från kundservice och administration

Arbetet är en spännande kombination av teknik och möta våra kunders behov, vilket ställer krav på att du har datavana och teknisk förståelse, empatiskt kundfokus samt en god administrativ förmåga.

Som person är du noggrann, engagerad och har ett högt säkerhetstänk. Du trivs med att arbeta i grupp och klarar av att arbeta i öppet kontorslandskap. Du är lösningsorientrad, flexibel och välkomnar ett högt tempo. Vidare är du prestigelös, och har en stark känsla för service och har kunden i fokus.

Det är meriterande med tidigare erfarenhet kundsupport och/alt säkerhetsbranschen. Vi ser gärna att du även har utbildning eller erfarenhet inom ekonomi.

samt har utbildning eller erfarenhet inom ekonomi.

Tjänsten är på heltid och förlagd på kontorstider. Du kommer att arbeta på vår SOS-central i Västerås (Vallbyleden 9).

Välkommen med din ansökan senast den 26 december 2017. Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Anette Östling, tfn 010 140 91 36 eller Michaela Andersson, tfn 010 140 91 28. Har du frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta våra HR Business Partners på rekrytering@sosalarm.se. OBS! Vi tar endast emot ansökningar på vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-12-12

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Vallbyleden 9
72105 Västerås

Kontorsadress
Vallbyleden 9

Jobbnummer
3850959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: