Kundsupportmedarbetare med tekniskt intresse till SOS Alarm i Vä

SOS Alarm Sverige / Butikssäljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Västerås, Uppsala, Örebro, Stockholm, Norrköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till ett tryggare Sverige? Har du erfarenhet av att arbeta med service och administration? Du kommer att arbeta inom vårt verksamhetsområde Säkerhet och Jourtjänster som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Som kundsupportmedarbetare på SOS Alarm är du en del av navet som skapar trygghet och säkerhet. I Västerås söker vi nu 4 stycken kundsupportmedarbetare som ska arbeta med datakvalité. Tjänsten är på 1 år med goda möjligheter till förlängning. Vill du vara med?

ROLLEN

På vår avdelning Kundsupport finns ett flertal olika roller, nu ska vi skapa ett nytt team med uppdrag att göra en storsatsning i vår datakvalité. Teamet kommer arbeta med att förädla och strukturera upp våra avtal, kunder och objekt i befintliga system. I rollen kommer du att få:

• Spetskunskap i avtalshantering och kundhantering genom personlig handledning
• Ingå i en grupp med ett viktigt syfte med att skapa struktur och struktur hantering av avtal och kunder inom affärsområdet Säkerhet- och Jourtjänster
• Erfarenheter och kunskap som ger goda möjligheter till såväl förlängning som utveckling hos oss på SOS Alarm
• Härliga kollegor och en stark vi-känsla

Du får en möjlighet att utvecklas i en spännande miljö och där din roll är en viktig pusselbit.
I samband med att du anställs får du en unik utbildning. I utbildningen varvas teori med praktik samt handledning så att vi säkerställer att du lär dig arbetet på bästa sätt. För att behålla en hög kvalitet i vår verksamhet erbjuder vi även kontinuerlig kompetensutveckling.

VI SÖKER DIG

• Som har fullgjort gymnasieutbildning eller högre
• Tidigare erfarenhet från kundservice och/eller administration
• God teknisk förståelse
• Starkt tekniskt intresse
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Har ett starkt driv

Som kundsupportmedarbetare krävs stort kundfokus och en stark känsla för kvalité. Arbetet är en spännande kombination av teknik och möta våra kunders behov, vilket ställer krav på att du är ansvarstagande och självgående. Då arbetet i perioder kan vara repetitivt ser vi att du är prestigelös i det du gör. Som person är du noggrann, engagerad och har ett högt säkerhetstänk. Du är lösningsorientrad och noggrann och trivs i att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du prestigelös och har en stark känsla för service och förmåga att kunna se till helheten.

Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem och/eller erfarenhet från säkerhetsbranschen men det är inget krav för att söka tjänsten.

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund, men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.

ANSÖKAN

Tjänsten är på heltid och förlagd på kontorstider. Tjänsten är på 1 år med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att arbeta på vår SOS-central i Västerås (Vallbyleden 9). Start sker omgående eller enligt överenskommelse.

Låter detta intressant? Vill du vara med på resan till att skapa ett tryggare Sverige för alla? Välkommen med din ansökan, dock senast 8 februari 2017. Sök via vår hemsida https://sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/

Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta gruppchef Zaidy Lögdö, Zaidy.Logdo@sosalarm.se eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta våra Rekryteringsspecialister på rekrytering@sosalarm.se

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-01-26

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Vallbyleden 9, 721 05
72105 Västerås

Kontorsadress
Vallbyleden 9, 721 05

Jobbnummer
3284678

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: