Kundsupport & Specialist och Utbildare (mot dietister)

Apotekets kundcentrum / Dietistjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla dietistjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apotekets kundcentrum i Kalmar

Information om befattning
Nu söker Apoteket AB och affärsområdet Vård & Företag (V&F) en erfaren Kundsupport Specialist & Utbildare med fokus på dietister, med placering i Kalmar.

Det övergripande målet med befattningen är att skapa trygghet hos kunderna (dietister) om att Apotekets försörjningskunderbjudande är branschens bästa. Detta görs genom att erbjuda en specialist kundsupport och utbildning till kunderna. Ett huvudfokus är att ge kundsupport och utbildning till kunder som använder sig av Apoteket elektroniska beställningsportal, Livsmedelportalen (LMP).
Rollen är placerad i Kalmar och ingår i Kundservice organisationen i Kalmar. Rollen rapporterar till Mats Juväng på kundservice.
Rollen arbetar på uppdrag mot försäljning på Vård och Företag och det finns en streckad rapportering till försäljningschef, Vård och Företag.
Rollen ansvarar för att aktivt knyta kunder till Apoteket, både genom att utveckla nya och underhålla befintliga kundrelationer. Arbetet utförs antingen i Kalmar eller hos kund.
Professionell kundsupport och utbildningsinsatser är två stora arbetsmoment i rollen.
Befattningen mäts på den
• På sin dagliga specialist kundsupport
• Övergripande försäljning
• Antalet utbildningar/kundmöten med kund
Rollen skall aktivt kontakta och besöka dietister. Kontinuerliga resor över hela Sverige är en naturlig del av tjänsten.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Ansvara för att ta emot inkommande kundsupport (email, telefon, fax, mm)
• Ansvara för att tillgodose kunders support/beställnings behov
• Ansvara för att genomföra utbildningar (per telefon, via web, i person).
• Är delaktig till att budgetmål uppfylls och överträffas.
• Är expert på dietister genom att förstå hela behovsbilden.
• Ansvar för att tydligt följa upp kundsupport & utbildningar för respektive kund. Ansvar för sin kundplan & aktivitetsuppföljning.
• Ansvar för att månadsrapportera utfall för konton/kunder.
• Ansvar för att skapa riktade aktiviteter som leder till att budgetmål nås/överträffas. Ansvara för att skapa affärsmöjligheter
• Följer upp och säkerställer affärsmässig leverans i enlighet med avtalsvillkor, tillsammans med intern drift organisationen.
• Återkoppla avseende förändringar och trender i lokal marknad, samt tydligt bevaka konkurrenters aktiviteter på marknaden.

Publiceringsdatum
2014-05-13

Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande erfarenheter
• Erfarenhet av kundsupport/beställningsupport
• Erfarenhet av att utbilda/lära ut, i person eller på distans
• God IT erfarenhet av beställningssystem
• Meriterande är dokumenterad erfarenhet av B2B, gärna inom tjänsteförsäljning till vårdmarknaden och erfarenhet av apoteksverksamhet.
• Meriterande att ha utbildat i beställningsverktyg samt tidigare arbetat med dietister.
Det är ett krav att du pratar och skriver obehindrat på svenska. Vi ser det som en självklarhet att du har mycket goda kunskaper i Office (Word, Excel, och PowerPoint).
För att vara framgångsrik som kundsupportspecialist & utbildare bör du vara en mycket driven och serviceinriktad person.
Vidare är du är en målinriktad och förtroendeingivande mot kund. Du sätter alltid kunden i första rummet och jobbar långsiktigt för att åtstadkomma bestående kundrelationer.
Ytterligare personliga egenskaper som du besitter är att du kan arbeta självständigt. Tjänsten innehåller mycket kontakter med andra människor och din höga social kompetens, gör att du gillar att arbeta med människor och är väl fungerade i ett team. Du är strukturerad och kan planera och organisera ditt arbete.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan! Bifoga ett personligt brev samt din CV.

Skicka din ansökan via apotekets hemsida

Vi är Hela Sveriges Apotek - vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, Tillsvidareanställning

Tillträde
Efter överenskommelse

Ersättning
Fast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-25

Kontakt
Erik Thorén 0702-724 679
Mats Juväng, 0702-977 984

Facklig kontakt
Anna Ekergren Unionen
Lena A Johansson SFF
Lena Rhodin FF

Företag
Apotekets kundcentrum

Adress
Apotekets kundcentrum
39230 KALMAR

Kontorsadress
Bredbandet

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-450450
Faxnummer: 0480-416300

Jobbnummer
1871927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apotekets kundcentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apotekets kundcentrum: