Kundservicemedarbetare till S:T Eriks i Hjällbo!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet från service och administration? Har du dessutom alltid kunden i största fokus och har ett strukturerat arbetssätt? Då är tjänsten som kundservicemedarbetare på S:T Eriks något för dig!

Publiceringsdatum
2017-08-24

Om tjänsten
S:T Eriks erbjuder produkter som marksten/plattor, rör/brunnar, stödmurar och takpannor av prefabricerad betong. Deras kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. De består av 400 medarbetare och du kommer att arbeta på deras kontor i Hjällbo, Göteborg. Två av dina kollegor på kontoret sitter i en liknande roll och du har även kollegor på andra orter i Sverige som du kommer att ha ett nära samarbete med. Dina kontaktnät är externa kunder, ledningen, uppdragsgivare i projekt, interna funktioner som produktion och logistik samt IT och systemansvariga. Du kommer i din roll som kundservicemedarbetare att företräda företaget gentemot externa kunder och på ett professionellt sätt svara på kunders förfrågningar som kommer in via samtal och mail. Du kommer även att arbeta med orderhantering och merförsäljning. Du arbetar i affärssystemet Jeeves och rollen innebär även:

* Ansvara för att ordrar registreras i affärssystemet och bekräftas till kund inom 24 timmar
* Ansvara för att ordrar i affärssystemet är uppdaterade
* Upprätthålla kvalitet i affärssystemet gällande kundinformation, kundavtal och priser
* Boka transporter
* Leveransbevakning
* Framtagning av leveransprecisionsstatistik och föreslå korrigerande åtgärder vid återkommande problem
* Ta fram offerter
* Supportera säljarna
* Backup till logistiken gällande in- och utleveranser

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av administration och service. Du har en viss grundteknisk förståelse och har en vana vid att arbeta i något affärssystem. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift och har en ekonomisk förståelse då du arbetar med att ta fram offerter efter prislista. Det här är ett jobb för dig som är självgående men som samtidigt har en förmåga att samarbeta med andra. Du har en kommunikativ förmåga, både i tal och skrift, har ett stort kundfokus, är prestigelös samt är noggrann och strukturerad.

Viktigt för tjänsten är:

* tidigare erfarenhet av service och administration
* en god datorvana
* du har ett stort kundfokus och är flexibel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning i början på september. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos S:T Eriks. Du arbetar vardagar och arbetstiderna är 07:30-16:30 med viss flexibilitet.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardgar, 07:30-16:30 med viss flexibilitet.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3659177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: