Kundservicemedarbetare till Sandahls Goods & Parcel

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Värnamo
2021-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Sandahls Goods & Parcel" (publicerad 2022-01-03) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Värnamo, Gnosjö, Gislaved, Ljungby, Alvesta eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-12-22

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Sandahls Goods & Parcel har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Sandahls Goods & Parcel en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Sandahlsbolagen Sweden AB är koncernmoderbolag för de operativa verksamheterna i Sandahls Logistik och Sandahls Entreprenad. Deras verksamhet har fokus på hållbar tillväxt för ökad konkurrenskraft. Verksamheten grundades 1949, är familjeägd och operativt spridd i Sverige med huvudsäte i Småland. Koncernen har över 700 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. De större bolagen i koncernen är Sandahls Goods & Parcel AB, Sandahls Entreprenad AB, Sandahls Grus & Asfalt AB, Real Rail Sweden AB, Sandahls Fulload AB och Sandahls Vårgårda AB.

Sandahls Goods & Parcel omsätter ca 1 miljard och har ca 580 anställda. Bolaget har verksamhet från Helsingborg i söder till Luleå i Norr. Sandahls Goods & Parcel är mitt i en omställning till fossilfria transporter. Den 1 januari 2023 kommer mer än 70 % av deras utförda transportarbete ske fossilfritt och vid utgången av 2025 skall samtliga transporter vara fossilfria. Utöver traditionell transportverksamhet är intermodala transporter sedan lång tid en betydande del av deras verksamhet. Detta gör företaget unika i transportsverige och med denna lösning erbjuder Sandahls Goods & Parcel transporter med kraftigt reducerade klimatavtryck.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare bevakar du kundservicens brevlåda och telefonslinga där du hanterar inkommande ärenden såsom godssökning, uppföljning av scanning och förbereda fakturering. Du blir delaktig i jobbet med inkommande reklamationer, samt att dessa blir registrerade och hanterade på rätt sätt både internt och mot kund. Enstaka prisförfrågningar lämnas också på avdelningen mot kund, dessa skall också registreras och hanteras i företagets CRM-system.

Vidare jobbar avdelningen med statistik kring KPI:er, kvalité och miljö samt hanterar olika uppföljningar mot kunder. Vid behov kan det även förekomma att du behöver medverka på kundmöten. En viktig del i arbetet blir också att arbeta mot säljavdelningen, med att exempelvis registrera nya kunder, producera offerter och göra prisjusteringar i företagets produktions- och faktureringssystem Opter.
Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa effektiva och välfungerande kundsamarbeten på företaget.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom spedition och/eller logistik, eller likvärdigt
• Arbetslivserfarenhet inom kundservice, främst inom transportbranschen
• Du talar och skriver obehindrat på svenska
• Meriterande: erfarenhet av att arbeta i CRM-system, främst Lime och Opter

Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för att utvecklas inom kundservice. Du räds inte för att bemöta dina kunders frågeställningar och tvekar inte på att ta kontakt med nya människor för att lösa olika problem du kan ställas inför. Du trivs med att ha många kontaktytor, eftersom du pratar med många kunder och övriga aktörer. Vidare är du serviceinriktad och gillar att göra det lilla extra för kunderna. Därtill är du tillmötesgående och har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Sammanfattningsvis är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Du gillar dagliga utmaningar och att arbeta både självständigt och i grupp. Du tar även stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och på ett korrekt sätt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Värnamo
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kund, kundservice, service, kundservicemedarbetare, administration, administratör, Lime, Opter Värnamo, Sandahls, Sandahls Goods & Parcel, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Antonella Asaker
antonella.asaker@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6204966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: