Kundservicemedarbetare med logistikkunskaper

Setra / Logistikjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Setra i Gävle, Älvkarleby, Hedemora, Avesta, Heby eller i hela Sverige

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör
i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och
byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Setra har cirka 900
anställda och omsätter cirka 4 miljarder kronor. Omkring 60 procent av
omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien.

Vi söker nu
en kundservicemedarbetare till affärsområde Sågade Trävarors gemensamma kundserviceorganisation
som är lokaliserad till Kastet i Gävle. Affärsområde Sågade Trävaror är
specialiserat på produktion och försäljning av sågade trävaror som produceras
vid nio olika sågverk geografiskt spridda över landet. Cirka 60% av
produktionsvolymen säljs utanför Sverige där Nordafrika och Mellanöstern är
stora marknader. Kunderna utgörs främst av olika träindustrier.

Att arbeta som kundservicemedarbetare innebär bland annat:

Försäljningsadministration
såsom ordermottagning, leveransbevakning, dokumenthantering och
fakturahantering.

Att se till
att leveranser genomförs i enlighet med order när det gäller volym, kvalitet,
leveransvillkor och betalningsvillkor.

Leveransplanering
och beställning av transporter baserat på avtal och offerter som upprättats av
logistikfunktionen.

Dagliga
kontakter med kunder och säljare i Skandinavien och på andra marknader

Vi söker dig som har eftergymnasialutbildning
med inriktning logistik/ekonomi. Har du erfarenhet från trävarubranschen,
ordermottagning, logistik eller annat arbete med inslag av produktförsäljning
och kundkontakt ser vi det som meriterande. Du ska ha goda datorkunskaper i MS
Office vana av administrativt arbete. Du ska behärska svenska och engelska
obehindrat i tal och skrift och vi ser också gärna att du kan franska eller
tyska. Ytterliggare språkkunskaper meriterar.

Som person stimuleras du av att ha ett ansvarsfullt och serviceinriktat arbete,
med kundens behov i centrum. Du har ett professionellt och engagerat bemötande
med god förmåga att planera och administrera ditt arbete. Du är orädd och har
förmågan att ta initiativ. Vi värderar personliga egenskaper och att du som
person är samarbetsvillig och bidrar till en positiv teamkänsla.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och
tillträde sker efter överenskommelse.

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:

Lisa Olofsson, Kundservicechef

Tel.026-147801

Publiceringsdatum
2014-04-11

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Löfrgen

Företag
Setra

Adress
Setra
Box 3027
16903 Solna

Kontorsadress
Box 3027

Jobbnummer
1838877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Setra

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Setra: