Kundservicechef till Audika

Amga AB / Ekonomichefsjobb / Sundbyberg
2016-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicechef till Audika" (publicerad 2016-10-24) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amga AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på personal, rekrytering och affärsutveckling. Denna tjänst är inom ramen för vår rekryteringsverksamhet.

AMGA rekryterar en Kundservicechef till Audikas huvudkontor i Stockholm, Sundbyberg/"Chokladfabriken"

Den 1 september 2016 gick hörselklinikerna Avesina, Audionomerna och Hörsam samman och blev Audika. Idag en av de största aktörerna I Norden med över 200 anställda och sammanlagt cirka 40 kliniker i Sverige. Bolaget ägs av William Demant, en dansk koncern som grundades 1904 med hörselvård som huvudinriktning.

Om din nya roll

Du kommer som Kundservicechef ha verksamhets-, personal- och budgetansvar och rapporterar direkt till vice VD. Du är ansvarig för företagets kundservice med ett kundserviceteam om ca 20-30 stycken medarbetare.

Avdelningen ansvarar för och hanterar alla inkommande samtal för tidsbokningar till klinikerna, mailhantering, administration och utringande samtal till  befintliga kunder och "prospects". Både rådgivning och merförsäljning kring bolagets tjänster och produkter är en del av avdelningens vardag.  

Arbetet innebär bland annat att identifiera förbättringsmöjligheter för verksamheten och du är ansvarig för uppföljning av kundserviceens KPI:er. Du arbetar proaktivt med utveckling av kundsamarbeten med landsting och bolagets kliniker runt om i Sverige. Hantering av inkommande samtal för kundbokningar av besök, administration och rådgivning är centrala delar i den dagliga verksamheten.

Viktiga kundärenden, medarbetarsamtal och rekrytering är något du även kommer ansvara för. Tjänsten är en nyckelroll i organisationen och du kommer även äga samt förvalta tekniken (telefoni/CRM/IT-stöd) för kundservicen.

Kundservicechefen är medlem i den operativa ledningsgruppen för verksamheten. Arbetstiden är förlagd till dagtid men kundservice har också utringande verksamhet fram till klockan 20.00 kvällstid.

För att lyckas som Kundservicechef hos Audika behöver du:

• Ha erfarenhet av att framgångsrikt leda en avdelning som är navet i en organisation som på grund av omvärldsfaktorer och uppköp kraftigt förändrats de senaste åren
• Dagligen kunna leda och inspirera en personalgrupp med en variation av ålder och bakgrund
• Ha gedigen erfarenhet från inringande verksamheter inom tex Kundservice/Contact center
• Ha erfarenhet inom Försäljning B2C/Utringande verksamhet
• Vana att arbeta mot tydliga KPI:er och koncernrapportering
• Ha ett tydligt driv och ledarskapsegenskaper
• Ha en mycket god analytisk förmåga att kunna producera och läsa av statistik samt förmåga att snabbt se mönster och tendenser för att kunna styra och anpassa verksamheten i den dagliga driften.

Goda kunskaper inom IT/CRM och engelska är en förutsättning.  Medicinteknisk erfarenhet alternativ erfarenhet från liknande bransch (till exempel optiker) en merit men inte ett krav. 

Audikas erbjudande till dig

Audika har idag cirka 200 medarbetare fördelat på huvudkontoret och på 40 kliniker geografiskt spridda från Uppsala i norr till Trelleborg i söder; bolaget ägs av den danska koncernen WDH (William Demant Holding) - en koncern grundad 1904 och som idag är världsledande på hörselprodukter. Audikas huvudkontor är beläget i Stockholms län - Sundbybergs kommun.

Bolaget är en mycket professionell serviceorganisation med landsting som uppdragsgivare. Som medarbetare har du stora möjligheter att vara med och påverka & kontinuerligt vidareutvecklas i en verksamhet med en familjär anda. Det erbjuds konkurrenskraftiga villkor samt vänliga och hjälpsamma kollegor med ett stort intresse för att hjälpa andra människor.

I denna rekrytering samarbetar Audika med AMGA

Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2016-11-06. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta, Martin Edin, 073-5115453.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-10-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AMGA AB

Adress
AMGA AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3081920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amga AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amga AB: