Kundservice utredningsavdelning söker vikarie

Västra Götalandsregionen / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera? Vill du vara med och göra hållbart resande till norm? Vi söker nu 2 vikarier under ett år till vårt team, med start i september.

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Varje dag reser 410 000 personer med oss. Det är ett uppdrag som är viktigt i det stora och det lilla, för varje enskild resenär och för att vår region ska utvecklas. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.

Rollen

Västtrafiks avdelning för kundservice-utredning består av ca 20 medarbetare. Vårt uppdrag är att förbättra och utveckla kundinformationen och dialogen med både befintliga och potentiella kunder.

Rollen på kundservice-utredning innebär i första hand att hantera och utreda ärenden som inkommer från kundservice 1:a linje och besvara kunder via vår facebooksida. I arbetsuppgifterna ingår att handlägga mer komplicerade ärenden och att samordna information från, och till, externa parter, som till exempel trafikföretagen och biljettkontrollanter.

Vem är du?

Vi söker dig som har en hög känsla för service, ett lösningsorienterat förhållningssätt och förstår värdet av en hög kundnöjdhet.

För att lyckas i rollen krävs att du är en duktig kommunikatör och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett strukturerat arbetssätt och är självgående och kan ta egna beslut. Du gillar att samarbeta och bidra till helheten.

Publiceringsdatum
2021-07-01

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom kommunikation, humaniora eller samhällsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har tidigare arbetat i en support/serviceroll och har god datorvana och lär dig snabbt nya system. Har du dessutom tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice eller liknande verksamhet ser vi det som meriterande.

Anställningsvillkor
Tjänsterna omfattar 100% och är vikariat med start september 2021 till september 2022, med goda möjlighethet till förlängning. Schemalagd arbetstid, måndag- fredag med inslag av helgarbete. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Teamledare Josefin Schönemann, 010-4345141 josefin.schonemann@vasttrafik.se

Vi ser fram emot din ansökan dock senast den 1 augusti. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: September 2021 Visstidsanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/3889".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Västtrafik, Leverans, Kundservice-utredning

Jobbnummer
5841141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: