Kundservice / Customer Care Representative

Säljpoolen i Sverige AB / Kundservicejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Nilfisk söker till vårt Nordiska Customer Care team i Mölndal en medarbetare inom
Kundservice / Customer Care Representative
Drivs du också av att vara en viktig del i kundens framgång med våra produkter och lösningar? Det gör vi med! Vi erbjuder nu en plats i vårt svenska team inom kundservice i Mölndal.
Rollen
Som Customer Care Representative hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks befintliga, och blivande kunder vilket du gör via telefon och e-post. Du arbetar tätt med dina kollegor inom försäljnings- och serviceteamet, det innebär att rollen även kräver intresse för försäljning och de tekniska lösningar vi erbjuder.
Att vara Customer Care Representative är en dynamisk roll där du får arbeta med att säkerställa kundens framgång med våra produkter, både på egen hand och med dina kollegor! Nordic Customer Care utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 13 medarbetare i Sverige (Mölndal) och 8 medarbetare på det danska kontoret i Hadsund.

"Många kanske tycker att städ inte är det roligaste som finns, men vi lovar att det är fel och garanterar att du kommer tycka det är superspännande när du får nya kunskaper om exempelvis rondeller eller vilken olja som ska användas i våra olika högtryckstvättar.
Nilfisk kundtjänst är ett nordiskt team som fokuserar på att ge den bästa servicen till våra kunder genom att lyssna på kundernas behov och alltid ge det lilla extra. Vi har ett tätt samarbete med vår sälj- och serviceorganisation.
Det är roligt och utmanande att arbeta på Nilfisk och man lär sig något nytt varje dag. Vi på kundtjänst är ett gäng som trivs med varandra och gillar ha roligt på jobbet. Är du vår nya kollega som med din erfarenhet och nya idéer kan bidra till att vi blir ännu bättre?"
• Eidi Bjørnes, Customer Care Team Lead

En arbetsdag kan innehålla:
Hantering av kundärenden via telefon och mail så som order, leveransbevakning, fakturering, returer, produktförfrågningar etc
Genom god förståelse för kundernas behov, fånga upp leads och merförsäljning från inkommande ärenden
Informera om och svara frågor kring vår web samt att aktivt styra kunder att handla via vår webshop

Vem söker vi?
Du som söker förväntas kunna hantera en miljö där det är mycket nya saker som händer varje dag. Du tar eget ansvar för och driver på ditt arbete. Vi ser gärna att du är strukturerad och duktig på att prioritera.
Det är viktigt att du har en öppen och tydlig i din kommunikation, är lyhörd och har mycket god känsla för service. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus på hög kvalitet. På Nilfisk värderas trivsel högt - för att passa in hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som inte är rädd för att "hugga i" och stötta en kollega om så behövs, och att du bidrar till kontorets goda stämning. Du är glad, framåt och har lika bra service till såväl kunder som kollegor. Du har även godkänd gymnasieexamen eller motsvarande och har erfarenhet av kundservice eller en serviceinriktad roll.
Vi vill att du
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god datorvana - det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem, exempelvis Sales Force
Är engagerad och proaktiv som person och är lösningsorienterad för att bygga långsiktiga kundrelationer
Är mån om kundnöjdhet och att alltid sätta kunden i fokus

Mycket meriterande för rollen om du har god förståelse för fler nordiska språk än svenska då du ingår i ett team med finsk-, norsk- och dansktalande kollegor
Vi erbjuder
Som anställd hos oss på Nilfisk du ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på, och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Dina idéer och egna initiativ är inte bara välkomna, utan en förutsättning för att vi som företag i stort ska fortsätta utvecklas. Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänster och värderingar.
För Nilfisk AB är en säker fysisk- och psykosocial arbetsmiljö är av högsta prioritet. Vi har en egen HR-funktion som komplement till den HR-funktion som finns i Nilfisk Group. I företaget har vi även en kultur- och medarbetarförening för att ytterligare förstärka medarbetares trivsel.
I den här anställningen erbjuder vi dig:
En tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
En god arbetsplats med kollektivavtal
Fast lön
Tillgång till vår förmånsportal via Benify
Tjänstepension
Privat sjukvårdsförsäkring (valbar)

Du rapporterar till svensk/norsk Customer Care Team Lead
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. Du ansöker genom att klicka på ansökningsknappen. Rekryteringen kommer att drivas av svensk och norsk team lead samt nordisk kundservicechef. För frågor kring rollen, vänligen kontakta vår Customer Care Team Lead Eidi Bjørnes, ebjoernes@nilfisk.com. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR.
Om Nilfisk och CSR
Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över.
I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden. Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen.
Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och har försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk: https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx

Publiceringsdatum
2022-05-30

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säljpoolen i Sverige AB
Taljegårdsgatan 4
43104 Mölndal

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726), https://www.nilfisk.com/sv-se
Taljegårdsgatan 4 (visa karta)
431 04  MÖLNDAL

Arbetsplats
Nilfisk

Kontakt
Customer Care Team Lead
Eidi Bjørnes
ebjoernes@nilfisk.com

Jobbnummer
6695670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: