Kundreskontraansvarig till innovativ arkitektbyrå

Perido AB / Storhushållsföreståndarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla storhushållsföreståndarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido hjälper vår kund, ett av Nordens främsta arkitektkontor, att finna en kundreskontraansvarig. För att ta dig an rollen ser vi att du har några års erfarenhet av arbete med kundreskontra och vill fortsätta arbeta operativt samtidigt som du får chans att utveckla och effektivisera processer. Tjänsten är placerad på Söder med Stockholms finaste utsikt som inspiration.

Som kundreskontraansvarig har du ett helhetsansvar för kundreskontraflödet, vilket innebär ett brett spektra av arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvara för den dagliga faktureringen
• Hantera betalningsflöde
• Kravhantering
• Stötta uppdragsansvariga i frågor gällande fakturering, indexuppräkningar och moms

Du kommer även vara delaktig i projekt som syftar till att säkerställa dokumentation för samtliga arbetsmoment. Parallellt ser vi gärna att du har intresse att identifiera antingen helt nya rutiner eller sätt att effektivisera de befintliga. Teamet du arbetar i består av ekonomiavdelningen med sju kollegor inom olika kompetenser. Som kundreskontraansvarig rapporterar du till företagets ekonomichef.

För att trivas i tjänsten är du ansvarsfull, strukturerad och positiv. Vi tror att du är kommunikativ och har lätt för att skapa och utveckla relationer med såväl externa kunder och interna kollegor. Vi ser att du är bekväm med engelska, då företaget har en del utländska kunder och ett finskt dotterbolag. Detta är en händelserik arbetsplats där du själv driver processer och får saker att hända!

Känner du dig träffad? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-11-15

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
• 3-5 års erfarenhet av kundreskontra
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av arbete i Maconomy

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14479MT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

14479MT

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sökord: Kundreskontra , Fakturahantering , Ekonomiassistent , Ekonom , Bokföring

Känner du dig trygg med kundreskontraarbete och är redo att ta klivet vidare till rollen som kundreskontraansvarig? Vill du se till att fakturaflödet löper på smidigt och bidra till att utveckla processer? Är du driven, har ett sinne för struktur och trivs i händelsernas centrum? Då kan det vara dig vi söker!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-15
Ange följande referens när du ansöker: 14479MT

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3160527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: