Kundrådgivare inom ekonomi sökes till stort och centralt företag

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
2017-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundrådgivare inom ekonomi sökes till stort och centralt företag" (publicerad 2017-05-12) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Söker du din första erfarenhet inom ekonomi? Vill du ha en rådgivande roll där du kommer att uppskattas för din goda service? Trivs du med telefonkontakt och vill utvecklas vidare inom ett intressant bolag, då har vi på Adecco tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2017-02-21

Om tjänsten
Adecco Finance & Legal söker kundtjänstmedarbetare inom ekonomi till vår kund i Göteborg. Som rådgivare inom denna finansverksamhet är du länken mellan företagets kunder och företagets kunders kunder (gäldenärer). Större delen av din arbetsdag arbetar du med in- och utgående telefoni men det förekommer även mail och övrig administration. Din uppgift är tillsammans med gäldenären att hitta den bästa lösningen för att bli skuldfri. Detta innebär att driva förhandling, hantera bestridanden och stötta kund och gäldenär.

Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal är av hög kvalité men ändå hanteras effektivt. Ett arbete inom den här kundtjänsten innebär att man tar emot många olika sorters samtal och du bör därför vara införstådd med att en del av dem kan komma att vara av något tuffare karaktär. Din arbetsdag tillbringar du i ett öppet kontorslandskap i centrala Göteborg, tillsammans med likasinnade människor som alla har ett stort engagemang för sina arbetsuppgifter.

För att känna dig trygg i din roll kommer du att gå en betald utbildning som är förlagd under tre veckor på heltid mellan kl 8-17. Utbildningen startar den 20/3 och är obligatorisk för denna tjänst. Under utbildningen varvas både teori och praktik inom ekonomi/juridik. Arbetstiderna är förlagt på vardagar måndag-fredag och beroende på avdelning arbetar du både dag och kväll.

Om dig
Ser telefonen som ett självklart arbetsredskap och vill utvecklas vidare inom ett intressant bolag. För att lyckas i den här tjänsten bör du vara en kvicktänkt problemlösare som gillar att ge service. Du är noggrann samt har förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt. Tempot är högt, vilket är någonting som du trivs med. Vi lägger stor vikt vid att du behärskar svenska i tal och skrift samt har minst grundläggande kunskaper i engelska språket. Dina datakunskaper är goda och du kan journalföra samtal samtidigt som du har en kund i telefon.

Som person är du utåtriktad, serviceminded och professionell i dina samtal med gäldenären. Vidare är du kvalitetsmedveten, har lätt för siffror samt är en duktig problemlösare och förhandlare.

Viktigt för tjänsten är:

* tidigare erfarenhet av kundkontakt via telefon
* Gillar att ge service
* Tillgänglig utbildningsstart 20/3

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillsättning 20 mars. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar ute på plats hos vår kund i centrala Göteborg.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten kan tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anja Wiaderny på 073-684 71 25.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anja Wiaderny

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3332524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: