Kundrådgivare

Nordea Bank Abp, Filial i Sverige / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID: 23642

Till Servicekontoret i Stockholm, söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar kundernas vardag. I region Stockholm har vi ett stort antal delkunder, så kallade everyday banking kunder som tillsammans genererar en betydande affär.
Vi ser en stor potential i denna kundgrupp och har därför säkerställt ett strukturerat och effektivt arbetssätt genom vår dedikerade enhet "Stockholm Service". När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.

Publiceringsdatum
2024-04-12

Om tjänsten
Som Kundrådgivare är du kontorets ansikte utåt och du är ofta kundens första kontakt och du spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunder och hitta affärsmöjligheter.
Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler.
Du kommer ingå i ett team som har som målsättning att förbättra kundnöjdheten och tillvarata affärspotentialen hos våra everyday banking kunder. Du och dina kollegor i teamet kommer dels att ansvara för att hantera inkommande kundärenden och utforma ett effektivt arbetssätt för detta, dels säkerställa affärspotentialen genom att proaktivt hitta och agera på affärsmöjligheter.
Du kommer också att arbeta med att vara uppkopplad på telefon för kundserviceenheten. Kontoret har således en nyckelroll i att förädla everyday banking kunder till relationskunder. I tjänsten ingår även att vara värdinna/värd i vår entré på Hamngatan.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet, och vid behov säkerställa att kunden får träffa Privatrådgivare eller Företagsrådgivare för att bidra till långsiktiga kundrelationer
* Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler

Rollen är placerad på Smålandsgatan 15-17, mitt i Stockholm City.
Vem du är
Collaboration, Ownership, Passion och Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar, de hjälper oss att överträffa oss själva varje dag.
Vi söker dig som:
* Har gedigen erfarenhet och kunskap om privataffären, du har tidigare arbetat inom kontorsrörelsen
* Har en passion för affärer och ser möjligheter i all kundinteraktion
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidra till ett öppet och positivt klimat
* Skapa ett nära samarbete med våra övriga kontor i regionen
* Är strukturerad, handlingskraftig och tycker om att identifiera och implementera nya, effektiva arbetssätt och genomföra förbättringar
* Professionella kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift

Meriterande om du har SwedSec licensiering inom sparande och/eller bolån.
Du:
* Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, du bidrar till ett öppet och positivt klimat
* Tar till dig ny teknik som du använder i mötet med kunden

Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg

Skicka in din ansökan senast den 24/04/2024. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Higgins via e-post maria.higgins@nordea.se eller telefon +46 721461489.

För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.se eller SACO på saconordea@nordea.com.

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23642-42406713".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordea Bank Abp, Filial i Sverige (org.nr 516411-1683)

Arbetsplats
Nordea

Kontakt
PRS Team
00000000

Jobbnummer
8607551

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordea Bank Abp, Filial i Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige: