Kundorienterad Service Desk medarbetare sökes! - Framtiden AB, Stockholm - Supportteknikerjobb i Stockholm
Kundorienterad Service Desk medarbetare sökes!
Framtiden AB, Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm

Nu söker Framtiden AB dig som vill vara med och utveckla vårt spännande kundföretags supportavdelning!

Publiceringsdatum
2011-02-14

Företaget
Vårt trevliga kundföretag har funnits sedan 1984 och har kontor i Sverige, Tyskland och Frankrike. Kundföretaget erbjuder och utvecklar lösningar inom informationssäkerhet och e-kommunikation. Produkterna innefattar bland annat lösningar för kryptering och elektroniska identiteter. Deras kunder är organisationer för vilka IT och Internet är nödvändigt i samband med hantering av känslig information. Kundföretaget erbjuder en bred portfölj med integrerade produkter, utvecklade utifrån 25 års erfarenhet. De sitter i mycket fina kontorslokaler med underbar utsikt över vattnet i centrala Stockholm.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Nu söker företagets Service Desk avdelning fler drivna och kundorienterade medarbetare som vill vara med och utveckla supportavdelningen. Tjänsten innebär felsökning av företagets produkter och tjänster tillsammans med företagets kunder via mail, supportsystem och telefon. Du hjälper till att rätta till bl.a. konfigureringsproblem, skapa licenser mm och samarbetar med utvecklare för t.ex. bugghantering. Du sköter ditt jobb från kontoret till den största delen men behövs ett besök hos kunderna för att lösa ett problem tvekar du inte att åka dit. Avdelningen består idag av 4 personer (samt stöd från minst 4 utvecklare) men tanken är att denna avdelning ska växa och utvecklas framöver.
Omfattning:
Heltid. Start omgående.
Skallkrav:
1. Du har avslutat en utbildning som gett dig breda kunskaper inom servrar, nätverk och förståelse för programmering.
2. Du är mycket serviceinriktad och drivs av att göra kunder nöjda.
3. Du är driven och har skinn på näsan.
4. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande:
1. Det är meriterande om du arbetat i liknande tjänster tidigare, t.ex. som Service Desk eller support.
2. Det är en merit om du har goda kunskaper i tyska, men inget krav.
3. Det är meriterande om du har B-körkort, men inget krav.

Övrig information
Du kommer att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter och har kontakt med kunder över hela världen. Du arbetar med utmanande problemlösning i en händelserik miljö. Det finns goda utvecklingsmöjligheter både mot systemutveckling och konsultrollen beroende på intresseområde.

Dina personliga egenskaper
Som person är du kundfokuserad och trivs med att arbeta med flera ärenden samtidigt. Du har ett stort tekniskt intresse och lär dig gärna mer om säkerhetsprodukter. Du är driven och är gärna med och utvecklar supportavdelningen för att hela tiden ge så bra service som möjligt till företagets kunder.
Arbetstider och anställningsform:
8-17, schemalagd jourtid förekommer.
Framtiden AB förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget.
Kommun: Stockholms stad
Tillträde: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Då vi går igenom ansökningar löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!
Ansökan senast: 2011-02-28
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Anna Lönnborg, personalansvarig.Tel. 0707-66 14 45

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Anna Lönnborg, 0707-66 14 45

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
850664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: