Kundorienterad projektadministratör till Handelskammaren på 75%

Qtym AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Qtym AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Förutsatt att Handelskammaren Värmland blir beviljade ESF-medel (Europeiska Socialfonden),startas under hösten 2015 Kompetensutvecklingsprojektet Affärskraft Värmland 2.0. Projektet vänder sig till värmländska solo- och mikroföretag (0-9 anställda), i alla branscher och erbjuder utbildningar som är skräddarsydda för att hjälpa företag att utvecklas och öka tillväxten. Företag som deltar får en utbildning per anställd. Målet är att 800 personer i skall delta i projektet.

Till Affärskraft Värmland 2.0 söker vi nu en kundorienterad projektadministratör:

För att lyckas med projektet Affärskraft Värmland 2.0 krävs ett starkt team där rollen som administratör är en viktig del. Du arbetar i projektet med anställning hos Handelskammaren Värmland och blir därmed en representant för hela organisationen.

Som administratör i projektet kommer du ha en central roll och är spindeln i nätet när det handlar om kommunikation och administration kring projektets utbildningar och utbildningstillfällen - både när det gäller deltagare, utbildningsleverantörer och lokaliteter, vilket kan handla om exempelvis kallelse till utbildningstillfälle, bokning av lokal, information och material till utbildningsleverantörer, uppföljning och utvärdering. Arbetet innefattar även administration och dokumentation såsom att ta fram deltagarlistor, rapporter och statistik eller lägga in uppgifter i div. IT-system. Det administrativa arbetet sker främst i ett kursadministrationssystem, CRM-system och i Officepaketet.

Du kommer också ha ansvar för projektets servicedesk, vilket innebär stort kundfokus genom daglig kontakt med deltagare, både via telefon och mail. Detta för att följa upp deltagande företag och se till att de får information om utbildningarna och anmäler sig till lämpligt utbildningstillfälle.

Vi tror att du har förståelse för småföretagens vardag samt har intresse av och ser sambanden mellan företagens och samhällets utveckling. 

Du är självgående, noggrann och strukturerad. Du trivs med att vara en kugge i ett team och har lätt för att samarbeta. Vi tror vidare att du har viss säljvana, håller en hög servicenivå och lätt kan bemöta och kommunicera med olika målgrupper. Du är inlyssnande och kommunikativ samtidigt som du har full koll på dina mål och vilket resultat du skall åstadkomma. Du är prestigelös och nyfiken. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift och du bör ha lätt för att lära dig nya system.

Vi tror att du har relevant utbildning och erfarenhet för tjänsten och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som representant för Handelskammaren Värmland står du bakom värdeorden nytänkande, lyhörd och drivande.

I rollen som administratör kan det förekomma resor över dagen inom länet, så B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du även har tillgång till egen bil.

Omfattning:

Tjänstgöringsgrad om 75%. Projektets beräknade längd är ca 40 månader. 

I denna rekrytering är Fredrik Krause ansvarig rekryteringskonsult och honom når du enklast på 054-141800 eller

fredrik.krause@qtym.se . Välkommen med din ansökan!

OM HANDELSKAMMAREN VÄRMLAND

Handelskammaren Värmland är en regional och oberoende medlemsorganisation. Vi arbetar för att utveckla det värmländska näringslivet. Tillsammans med våra medlemsföretag skapar vi ökad tillväxt, konkurrenskraft och lönsamhet i länet. Genom oss får företag olika typer av affärsstöd, som stärker både dig och ditt företag. Och vi erbjuder fördjupad kunskap och service till dig som har en internationell verksamhet.

Handelskammaren Värmland är näringslivets röst. Utifrån medlemmarnas perspektiv arbetar vi med att förbättra infrastrukturen, få Värmland att växa och bli en ännu bättre plats för företagen.

Läs mer på www.handelskammarenvarmland.se

OM AFFÄRSKRAFT VÄRMLAND 2.0

Här finner du mer info om Affärskraft: http://www.handelskammarenvarmland.se/handelskammaren-nyheter/mot-ett-nytt-affarskraft-2015/

Varaktighet, arbetstid
75[pr] -

Publiceringsdatum
2015-05-08

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Qtym AB

Adress
Qtym AB
Verkstadsgatan 20
65219 Karlstad

Kontorsadress
Verkstadsgatan 20

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2286240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Qtym AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Qtym AB: