Kundkommunikatör Med Hög Teknisk Kompetens

Phonera / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Phonera i Malmö, Göteborg eller i hela Sverige

Kundkommunikatör med hög teknisk kompetens!
Phoneras kundtjänst i Malmö består av drygt 20 medarbetare. Vi söker nu dig som är redo för nya utmaningar! Du kommer att arbeta med att besvara frågor angående kunders samtliga tjänster hos Phonera, men i första hand ge service åt våra IP-telefoni-, IP-Centrex- och bredbandskunder.
Phonera är en utmanare på den svenska marknaden för kommunikationstjänster till företag. Vi skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kunden kostnadseffektiva och moderna tjänster inom Telefoni, Internet och Hosting. Phonera har närmare 60 000 företagskunder och omsatte 2008 358,8 mkr med ett rörelseresultat om 18,3 mkr.
Phonera har idag kontor på fyra platser i Sverige däribland i Malmö, som agerar huvudkontor och som är placeringsort för tjänsten. Phonera har sammanlagt drygt 150 anställda.

Publiceringsdatum
2009-04-27

Arbetsuppgifter
• Du ger våra kunder service och support i frågor gällande IP-telefoni, IP-Centrex, IT-accesser samt övriga förekommande IT-tjänster.
• Du arbetar med att hantera inkommande order från säljorganisationen och sköter administration kring leverans av våra IT-tjänster.
• Du administrerar leverantörsbyten åt kunden.
• Du ger våra kunder service avseende fakturor och debitering mm.
• Du arbetar i första hand med att ge service till våra IT-kunder, men vårt mål är att Du ska supporta kunder på Phoneras totala produktportfölj.
Din profil - en tekniker med intresse av att ge professionell support!
• Du har dokumenterad teknisk kompetens inom IP-telefoni och datatjänster.
• Du har en teknisk utbildning, gärna inom nätverk och IP-nät.
• Du har ett gediget tekniskt intresse och är särskilt intresserad av nyheter inom området.
• Du ska ha ett lösningsorienterat förhållningssätt och klara av att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.
• Du formulerar dig precist, korrekt och lättförståeligt i tal och skrift.
• Du är en person som gillar fart och förändring, samt möjligheter att rycka tag i olika arbetsuppgifter
• Du har en positiv inställning och anser att god service åt kunden är en självklarhet
• Du är en lagspelare som gärna tar plats och har en hög energinivå med hunger för nya utmaningar.
• Det är positivt med kunskaper inom övriga IT-tjänster så som SHDSL, Hosting och Colocation.
Phonera erbjuder
• Du arbetar med kundservice inom en expansiv organisation med goda möjligheter till vidareutveckling.
• Du arbetar på en energifylld arbetsplats med unga medarbetare och dynamisk arbetsmiljö där varje dag har nya utmaningar.
• Du arbetar i ett arbetsklimat präglat av stor öppenhet, flexibilitet och laganda. Kreativitet och nytänkande värderas högt och ges utrymme.
• Du har goda anställningsvillkor och lön efter överenskommelse.
För mer information om Phonera titta på www.phonera.com eller www.phonera.se .
För frågor angående tjänsten kontakta:
Florens Aniol (Kundtjänstchef) Telefonnummer: 040-622 10 20, Mobil: 070-182 00 02
Anställning är planerad snarast, vänligen skicka din ansökan innehållande ett personligt brev, CV och intyg på teknisk kunskap/utbildning jobb@phonera.se innan 14 maj

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Efter överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-14

Kontakt
Florens Anijol 040-6221020, florens@phonera.se

Företag
Phonera

Adress
Phonera
21139 MALMÖ

Kontorsadress
Gustav Adolfs Torg 12

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-6221000

Jobbnummer
440731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Phonera

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Phonera: