Kundinformatörer till Mälartåg Kundservice

Region Sörmland / Kundservicejobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vi söker flera kundinformatörer till Mälartåg kundservice!

Publiceringsdatum
2022-12-12

Om företaget
Mälardalstrafik ägs gemensamt av regionerna i Stockholm, Sörmland, Uppsala, Västmanland, Örebro och Östergötland och har till uppdrag att förbättra möjligheterna till pendling och övrigt resande i Mälardalen, framför allt med tåg. Sedan december 2021 ansvarar Region Sörmland för att driva och bemanna Mälartåg Kundservice.

Mälartåg Kundservice är en viktig del i att skapa ett starkt varumärke och ett attraktivt erbjudande för Mälartåg. Kunderna ska få en positiv upplevelse i kontakt med kundservicen, bli nöjda, få korrekta och snabba svar samt helst få sitt ärende löst vid första kontakten. En av verksamhetens viktigaste grundförutsättningar är att medarbetarna är lyhörda för kundernas synpunkter och aktivt verkar för att nå verksamhetens fastställda kvalitets-och servicenivåer. Kundlöftena, vår värdegrund och den framtagna servicepolicyn ska genomsyra varje kundkontakt.

Rollen som Kundinformatör hos oss är helt ny och tillsammans med dina kollegor arbetar du i ett öppet kontorslandskap i våra lokaler på Rademachergatan i Eskilstuna. Arbetet är förlagt måndag-söndag med varierande och schemalagda arbetspass mellan kl:06-22. I takt med att verksamheten utvecklas kan arbetstiderna komma att förändras.

Arbetsuppgifter
I rollen som Kundinformatör kommer du i huvudsak att:

• Bevaka trafikläget kontinuerligt
• Identifiera trafikstörningar och bedöma resenärernas risk att t.ex. bli försenade/missa sina vidare anslutningar
• Arbeta proaktivt med att informera resenärer i trafiken
• Säkerställa att resenärer utifrån gällande regelverk erbjuds ombokning, återbetalning, hänvisas till ny avgång alternativt ges en ny biljett och resplan
• Hantera och besluta om ersättning vid försening
• Stänga av biljettförsäljningen
• Agera support och stöd till tågvärdar
• Lämna ut kameramaterial till polisen vid inkommen begäran
• Vid behov, ta emot inkommande samtal/chattar i kundservicen

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet om minst ett par år. Du ska tidigare ha arbetat med kundkontakt och meriterande är arbetslivserfarenhet inom området kundservice/kundtjänst.

Som person är du serviceinriktad, professionell och sätter kunden i fokus! Vidare är du lösningsfokuserad, besitter en hög ansvarskänsla och noggrannhet i ditt arbete samt är trygg med att fatta beslut. För tjänsten krävs det också att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift samt att du kan arbeta under hög press och i stressfyllda situationer.

Datorn samt olika systemstöd är dina främsta verktyg i tjänsten varför vi förutsätter att du har god systemvana sedan tidigare och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt.

I din tjänst kommer du jobba nära dina kollegor och trafikutövaren varför det är viktigt att du sätter ett stort värde på att samarbeta. Att arbeta mot gemensamma och individuella mål i verksamheten är också något du ser som en självklarhet. Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Biträdande enhetschef, Caroline Hellberg, caroline.hellberg@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på Mälartåg kundservice!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-12-26.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Ersättning
-

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RHRU-22-050".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Sörmland (org.nr 232100-0032)

Arbetsplats
Region Sörmland

Jobbnummer
7250894

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Sörmland: