Kundinformatör

Region Uppsala / Butikssäljarjobb / Uppsala
2018-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundinformatör" (publicerad 2024-04-10) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Uppsala i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Kundtjänst

Kollektivtrafikförvaltningen UL ansvarar för och utvecklar kollektivtrafiken i Uppsala län som en del av Region Uppsala. Trafikplanering- och utveckling, administration, kommunikation, försäljning samt kundtjänst bedriver vi i egen regi. Trafiken är upphandlad och utförs av trafikföretag - med totalt 450 bussar och 14 tåg - under varumärket UL.

Kollektivtrafikförvaltningen UL söker nu noggranna och serviceinriktade kundinformatörer, ett utmanande och ansvarsfullt arbete som berör många - mitt i verksamheten.

Tjänsten tillhör ULs kundtjänst, en del av avdelningen för försäljning och kommunikation. ULs kundtjänst ansvarar för att ge UL:s kunder service genom försäljning, trafikupplysning och trafikinformation. Kundtjänst har även hand om UL:s förseningsersättning, kundsynpunkter, reklamationer samt support av UL:s digitala försäljningskanaler. Kommunikationen med kunderna sker via telefon, mejl, brev, Facebook samt i butiken UL Center i Uppsala.

Ditt uppdrag
Som kundinformatör har man som ansvar att finnas där för våra kunder och vara ULs främsta ansikte utåt. Det innebär både att vägleda, informera och möta våra kunder i vår butik UL Center i allt som rör resor, trafik och biljetter. Men också att ge support över telefon och svara och ta vara på kundsynpunkter i olika kommunikationskanaler. Det finns även möjlighet att vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter inom kundtjänst.

Publiceringsdatum
2018-08-08

Kvalifikationer
Du älskar att möta kunder och som person är du serviceinriktad, noggrann och har hög arbetsmoral. I mötet med kunden är du proffsig, hjälpsam och tillmötesgående. Du är lösningsorienterad och innovativ när du stöter på problem och har lätt för att arbeta tillsammans med andra.

Vi söker dig som har minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av kommunikation med kunder via Facebook, mejl och brev är meriterande, likaså tidigare erfarenhet inom kollektivtrafik.

Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 6.00 till 22.00 och helger 08.00 till 22.00, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning.

Anställningen är visstid, timanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Läs mer på: http://www.ul.se/jobba hos oss

Välkommen till Kollektivtrafikförvaltningen UL!

För mer information
Bitr. Kundtjänstchef Meryem Karagöz, 018-611 19 79, meryem.karagoz@ul.se
För Vision Johan Damström, 018-611 19 76, johan.damstrom@ul.se
För Saco Åsa Viklund, 018-611 19 63, asa.viklund@ul.se

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, 100%, Tillträde enl ök. till enl ök. -

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-09
Ange följande referens när du ansöker: KTF17/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Uppsala

Adress
Region Uppsala
Box 1400
75144 Uppsala

Kontorsadress
Box 1400

Jobbnummer
4279513

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Uppsala

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Uppsala: