Kundcentermedarbetare till SEB i Sundsvall

Skandinaviska Enskilda Banken AB / Kundservicejobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skandinaviska Enskilda Banken AB i Sundsvall, Umeå, Solna, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationellt perspektiv. Vi tillhandahåller finansiella tjänster för företag, institutioner och privatkunder. Vi vill bidra till hållbar tillväxt och göra skillnad för våra kunder, aktieägare, medarbetare och samhället i stort. Genom vår expertis och höga servicenivå skapar vi möjligheter för våra kunder att fatta välgrundade beslut så att de kan förverkliga sina affärsambitioner och mål. Nu och för framtiden. Vill du vara en del av SEB?
Brinner du för service och kundbemötande och vill arbeta med framtidens support och service inom pension och försäkring? Vi utökar nu vår avdelning på SEB Pension & Försäkring i Sundsvall med fler kundcentermedarbetare.
Om jobbet
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Genom effektivitet och hög serviceanda hjälper du kunden med frågor rörande pension- och livförsäkring. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Som medarbetare i kundcenter är du professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation i kundärendet. Dina arbetsdagar genomsyras av kundkontakt via våra olika kanaler (telefon, email och chat). Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Vår styrka är vår teamkänsla där vi på ett öppet och uppskattat sätt kan dela med oss och diskutera i gruppen. I den här rollen blir du en del av ett målinriktat team som alltid har kundens bästa för sina ögon.
Vem är du
SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke. Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens
utvecklingsarbete
• Du är inte främmande för proaktiva aktiviteter i form av ut-ringande verksamhet
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Skicka in ditt CV tillsammans med en kort beskrivning av dig själv, gärna så snart som möjligt då urvalet görs löpande. Sista ansökningsdag är 2022-06-12. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Söderlund, Chef för Individ Service & Support, på emma.soderlund@seb.se eller Madeleine Gustâv, Talent Acquisition Partner, på madeleine.gustav@seb.se
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career.
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att driva tillväxt och innovation, leverera service i världsklass till våra kunder samt skapa värde för samhället i stort. En inkluderande organisation för oss innebär en kultur där vi är nyfikna på olika perspektiv och tankar, där alla kan bidra till sin fulla potential och känner sig uppskattade och respekterade. Mångfald på SEB betyder uppskattning och respekt för varandras skillnader och bakgrund. Alla är välkomna hos oss, oavsett ålder, kön, etnicitet, tro, sexuell läggning eller funktionshinder.

Publiceringsdatum
2022-05-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-12

Adress
Skandinaviska Enskilda Banken AB
Stuvarvägen 25
85229 SUNDSVALL

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundcenter SEB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skandinaviska Enskilda Banken AB (org.nr 502032-9081)
Stuvarvägen 25 (visa karta)
852 29  SUNDSVALL

Ansökan
E-post: madeleine.gustav@seb.se

Arbetsplats
SEB Sundsvall

Kontakt
Talent Acquisition Partner
Madeleine Gustâv
madeleine.gustav@seb.se

Jobbnummer
6672780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skandinaviska Enskilda Banken AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skandinaviska Enskilda Banken AB: