Kundansvarig Lund - Accountor Sverige - Redovisningsekonomjobb i Lund
Kundansvarig Lund
Accountor Sverige / Redovisningsekonomjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla redovisningsekonomjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv
Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Lund

Är du genuint intresserad av andra människor, gillar att lösa problem, är generös med din kunskap och tycker om att bidra till en bra stämning?

Då kan Accountor vara en bra matchning för dig! Vi söker nu en nyfiken och empatisk Kundansvarig till vårt tajta och positiva team. Vårt kontor är beläget i Medicon Village i Lund.

Att jobba som konsult hos oss betyder att du blir en del av ett tajt och glatt team som alla drivs av att leverera de bästa tjänsterna och samtidigt utveckla varandra att bli bättre i rollen som konsult! Rollen innebär kundansvar för dina egna kunder där du ansvara för redovisningen, från ax till limpa. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans så att du kan känna dig trygg och stolt i ditt arbete.
Vår nisch på Lundakontoret är mot kunder i segmentet utvecklingsbolag och mindre ägarledda bolag.
För att trivas i rollen bör du vara noggrann, strukturerad och serviceminded. Du gillar att omges med kollegor, dela med dig av din kunskap och erfarenhet samt bidrar med positiv energi.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
* Månads- och kvartalsrapportering
* Årsbokslutsarbete samt upprättande av årsredovisning samt inkomstdeklarationer
* Arbete med analyser och rapporteringar enligt relevanta regelverk
* Ansvara för att arbetet sker i enlighet med ställda kvalitetskrav

Vårt arbetssätt präglas av teamarbete och våra värdeord; Mod, Tillit, Respekt och Framtid. Till din hjälp har du kollegor runt om i landet med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Trots vår storlek präglas Accountors alla kontor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Nyligen blev Accountor utnämnda till Karriärföretag 2017 pg a vår starka medarbetarfokus och ambitionen att utveckla vår personal. För att utveckla våra medarbetare har vi vår företagsakademi för att stärka dig i din yrkesroll och professionella utveckling.

För att trivas i rollen tror vi att du
* Har affärssinne och gillar att hjälpa kunden att utveckla sina affärer
* Är kommunikativ då du kommer att ha ett nära samarbete både med kunder och kollegor
* Är driven med förmåga att jobba självständigt
* Är positiv och prestigelös då det är egenskaper som stämmer in på vårt team

Kvalifikationer
* Minst 5 års erfarenhet inom redovisning
* Van att självständigt hantera det löpande arbetet, från årsredovisning, årsbokslut och inkomst-/skattedeklarationer
* Kunskaper i K2 och K3 är ett krav
* Meriterande är konsultbakgrund

Vi erbjuder dig
* Genom vår egen akademi "Accountor Academy" se till att du ständigt vidareutbilda och utvecklas i din profession och yrkesroll.
* Kostnadsfritt bli Srf auktoriserad redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
* Bli en del av en vänlig och generös arbetsplats med fokus på medarbetarnöjdhet och gemenskap!
* Friskvårdbidrag, kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders


Publiceringsdatum
2017-12-14

Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra viktiga medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss utav People First då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startat med nöjda medarbetare.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Kristin 010 475 04 05, kristin.annerstedt@accountor.se.





Kundansvarig Lund

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristin Annerstedt

Företag
Accountor Sverige

Adress
Accountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm

Kontorsadress
S:t Eriksgatan 113

Jobbnummer
3855643

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Sverige: