Kundansvarig Inköp och upphandling

Göteborgs stad., Inköp och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Inköp och upphandling i Göteborg

Inköp och upphandling är Göteborgs Stads strategiska resurs i inköp och upphandlingsfrågor. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för Göteborgs Stads förvaltningar och bolag och vi värnar om en seriös marknad. Vi bidrar till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Utifrån vår värdegrund strävar vi efter att våra tjänster ska uppfattas som värdeskapande, professionella och innovativa för våra kunder samt att våra medarbetare ska känna arbetsglädje.


Publiceringsdatum
2017-03-29

Arbetsuppgifter
Som kundansvarig på Inköp och upphandling arbetar du med att ge råd och stöd till stadens medarbetare som arbetar med att göra inköp till sina respektive verksamheter. Du svarar på kundernas frågor via telefon och mejl men också genom att delta i nätverk, göra kundbesök och arrangera olika events. Du utbildar inom upphandling- och inköpsområdet och deltar i förvaltningens projektgrupper inom upphandling för att föra tillbaka kundernas synpunkter och förutsättningar. Du möter även leverantörer i olika forum och då framförallt de som vill lära sig mer om offentlig upphandling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling samt högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå. Du har tidigare erfarenheter av att genomföra upphandlingar och även god kunskap om LOU.
Du talar och uttrycker dig mycket väl på svenska i både tal och skrift och är van att anpassa ditt budskap efter målgruppens förutsättningar. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är alltid lyhörd för kundens behov. Erfarenhet av att utbilda är meriterande.
I din roll som kundansvarig ingår du i ett team där god samarbetsförmåga samt förmåga att knyta kontakter och ge en god service är avgörande för att lyckas. Du har ett stort tålamod och är nyfiken. Din roll kräver att du kan ge råd inom alla våra ramavtalskategorier och du gillar därför att vara insatt och påläst.
Vi söker dig som drivs av att sätta sig in i kundens fokus.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-07
Ange följande referens när du ansöker: A662053
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Gärdmark 031-366 37 26

Företag
Göteborgs stad., Inköp och upphandling

Adress
Göteborgs stad., Inköp och upphandling
Box 1111
40523 Göteborg

Kontorsadress
Magasinsgatan 18 A

Jobbnummer
3406354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Inköp och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Inköp och upphandling: