Kundansvarig Apodos

Apoteket AB / Apotekarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Apoteket är Sveriges största apotekskedja med ett starkt och populärt varumärke. Vi tar ständigt fram nya tjänster, breddar vårt sortiment och öppnar nya apotek där många kunder vill möta oss. För oss är hållbar utveckling viktigt. Vi är miljöcertifierade och arbetar ständigt med kvalitetsfrågor för att våra kunder ska känna sig trygga med våra varor och tjänster.

Vi letar efter dig som med driv och glädje vill vara med och utveckla Apoteket och vässa vårt kunderbjudande med innovativa tjänster.

Apoteket erbjuder olika karriärvägar för dig som vill utvecklas inom hälsa, företagande, farmaci eller ledarskap. Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och som har intresse för hälsa och farmaci.

Välkommen till Apoteket!

Apodos är Apotekets tjänst för dosförpackade läkemedel och en av Apotekets prioriterade tjänster. Tjänsten ökar patientsäkerheten, gör läkemedelshanteringen enklare, frigör tid och spar pengar för vården och bidrar till en minskad kassation av läkemedel. Alla som tar flera läkemedel dagligen och behöver hjälp med sin läkemedelshantering kan få Apodos. Det gäller patienter inom kommunal omsorg men också de som bor hemma.

Om jobbet
I rollen som kundansvarig bidrar du till framgångsrik försäljning och att Apoteket ska uppfattas som en attraktiv samarbetspartner. Du arbetar nära kunderna med införsäljning, utbildning och uppföljning av Apodos-tjänsten. Kunderna finns inom den kommunala vården såsom äldreboende, hemtjänst, gruppboende etc, men du kommer även att möta förskrivare och stötta dem i förskrivningen av Apodos. Som kundansvarig har du resultatansvar för försäljningen i ditt område.

Vi söker dig som med driv och glädje vill arbeta kundfokuserat och därmed säkerställa effektiv och snabb anslutning av nya kunder till Apodos-tjänsten och med självklarhet skapar en sammanhållen och väl koordinerad kund-kommunikation som uppskattas av så väl nya som existerande kunder. För oss är det viktigt att bygga vidare på kundrelationen och skapa lojalitet samt säkerställa att vi behåller befintliga kunder. Du har en naturlig lyhördhet för kundernas behov och vill vara deras partner i vidareutvecklingen av Apodos.

Du kommer att ingå i ett team med fyra kundansvariga och rapportera till chefen för försäljning Apodos.

Tjänsten är heltid, tillsvidare och placerad på Apotekets huvudkontor i Solna. Vi söker nu en kundansvarig för Stockholms län, men ansvaret är nationellt och då Apodos är en tjänst som upphandlas kan ansvarsområde komma att ändras vid ny upphandling.

Om dig
Du är en serviceinriktad och engagerad person med starka sociala och kommunikativa färdigheter som genom nära kundrelationer, på olika nivåer, skapar förståelse för kundernas behov och den nytta som Apodos kan tillföra.   

Du är positiv och flexibel men har samtidigt en hög integritet, där du vågar tro på dina egna idéer och driva igenom dem. Du är självständig och självgående men samtidigt en lagspelare med positiv grundsyn och har förmåga att samarbeta i ett team.

Du kan uppvisa dokumenterat framgångsrikt resultat och har förmåga att kvalificera, planera och genomföra i enlighet med uppsatta mål.

Meriterande är dokumenterad erfarenhet av B2B, gärna inom koncept/tjänsteförsäljning till vårdmarknaden och erfarenhet av apoteksverksamhet. Meriterande är också att ha pedagogisk erfarenhet och/eller erfarenhet av Apodos sedan tidigare, t ex använt tjänsten i din yrkesroll.

Bakgrund
Du är en erfaren person med minst 5 års arbetslivserfarenhet. Du har examen inom marknadsföring/ekonomi från universitet, högskola eller motsvarande. Alternativt farmaceutisk utbildning eller sjuksköterskeutbildning med kunskap om vård och omsorg.

Publiceringsdatum
2015-08-27

Så ansöker du
Detta är en chans för dig att vara en del av Apodos-enheten inom Apoteket och att därmed starkt bidra till den förändringsresa Apoteket är inne i. Känner du dig redo att anta utmaningen - ta den!

Är du intresserad?
Har du frågor eller vill söka tjänsten som Kundansvarig kontakta Försäljningschef Apodos, Monica Åkerlund 010-447 52 38 alt. 070-201 62 94. Fackliga företrädare för Unionen, Lena Rhodin 010-447 87 68, för Sveriges Farmacevter, Frida Wiener 010-447 62 61. Urval sker löpande så var vänlig och skicka in din ansökan snarast dock senast 2015-09-18.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-18
Ansökan kan skickas till e-postadress: monica.akerlundahslund@apoteket.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Åkerlund Åhslund 010 447 52 38, 070 201 62 94

Företag
Apoteket AB

Adress
Apoteket AB
BOX 3001
16903 Stockholm

Kontorsadress
Dalvägen 12

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2407452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: