Kundansvarig

Chep / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chep i Stockholm

CHEP är en global ledare inom pall- och containerservice och bistår många av världens största företag. Genom ett globalt nätverk av servicecenters hanterar de över 300 miljoner pallar och containrar och hjälper leverantörer och tillverkare att transportera sina varor till sina distributörer och återförsäljare. CHEP omsätter ca 1,5 miljoner ¬ i Sverige. Genom att kombinera överlägsen teknik, årtionden av erfarenhet och ett väl utvecklat koncept hanterar CHEP pall- och containerlogistik åt kunder inom konsumentvaror, grödor, kött, vitvaror, drycker, råvaror, petrokemi- och bilindustrin. Läs mer på www.chep.com

Kontoret i Stockholm behöver förstärkning och vill nu utöka sitt team med en kundansvarig representant som ska ansvara för att vårda relationen med befintliga kunder. Genom ett proaktivt agerande ute hos dina kunder bygger du förtroende och bidrar till att stärka relationen med nyckelpersoner. Du ansvarar för att analysera KPI:er, genomföra önskvärda åtgärder samt förhandla kontrakt och övriga överenskommelser. Vidare ansvarar du för att genomföra handlingsplaner för att minimera pallförluster. Rollen innefattar inget eget säljansvar men du ansvarar för identifiering av affärsmöjligheter, konkurrensbevakning och övervakar och rapporterar marknadsaktiviteter.
Vi söker dig som trivs ute på fältet och som har minimum 2 års arbetslivserfarenhet, gärna inom transport och logistik. För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av kundkontakt och B2B. Förhandlingserfarenhet är meriterande men inget krav. Det viktiga är att du trivs i en kundorienterad roll och har förmågan att skapa förtroendeingivande och långsiktiga relationer - både med dina kunder i Sverige såväl som med dina kollegor i Sverige, Norden och andra länder i Europa. Du pratar flytande svenska men för dig även obehindrat i engelska då det är vårt koncernspråk. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel.
Som person är du serviceinriktad, energisk och proaktiv. Du är strukturerad och självgående och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att spendera mycket tid hos dina kunder krävs det att du är flexibel och trivs med att vara på resande fot.
CHEP erbjuder dig en självständig roll med en mängd kontaktytor där du har stor möjlighet att påverka din egna arbetsvardag. Trevliga kollegor i Nacka/ Stockholm välkomnar dig till ett familjärt och kompetent team!
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan via http://www.mercuriurval.se/www.mercuriurval.se (ref.nr SE-06232). Sista ansökningsdag är den 30:e november. Eventuella frågor besvaras av Anna Persson 08-506 450 06 eller Kristina Halovanic 031-333 52 14 på Mercuri Urval.
Sökord: kundansvarig, kontoansvarig, kundsupport, logistik, transport, logistikansvarig, pallansvarig, pall, FMCG, transportansvarig
Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Publiceringsdatum
2012-11-13

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: SE-06232
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
CHEP

Adress
CHEP

Jobbnummer
1390467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chep

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chep: