Kundanalytiker till Marknadsavdelningen

Volvofinans Bank AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Volvofinans Bank AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi har visionen om att möjliggöra mobilitet på ett hållbart, flexibelt och ansvarsfullt sätt där vår roll är att skapa innovativa bank- och betaltjänster för morgondagens gröna stad. För oss handlar det om att leverera smarta lösningar där vi skapar ett tydligt mervärde för våra kunder och partners. Vi ser det som naturligt att vara ledande i vår nisch där vi kombinerar våra tjänster på unika och kreativa sätt som också kan skalas till fler märken och partners. Vi genomgår därför en transformation - vi bygger den nya mobilitetsbanken i den gröna staden.

Vi har nu även nått en milstolpe på vår strategiska resa och kommer under Q1 2024 byta namn till Ziklo Bank samtidigt som vi behåller Volvofinans som varumärke i allt vi gör tillsammans med Volvo. Det nya namnet Ziklo kommer från latinets ciklo som betyder kretslopp/cykel vilket förtydligar vårt fokus på hållbara mobilitetslösningar.

Med innovation, ständiga förbättringar och samarbete över gränserna stöttar och hjälper vi våra kunder och partners i vårt kundlöfte om en smartare bilekonomi. Volvofinans Bank har missionen om nollfriktion vilket betyder att vi ska göra våra kundresor så enkla som möjligt med minsta möjliga friktion.

Vi söker nu en kundanalytiker till Customer Value teamet.

Om rollen
Som Kundanalytiker på Volvofinans kommer du att spela en avgörande roll i att samla in och analysera data för att öka förståelsen för våra kunders beteendemönster, preferenser och åsikter genom hela kundresan. Ditt arbete kommer att ge värdefulla insikter som stödjer både operativa och strategiska beslut för att förbättra våra tjänster och kundnöjdhet. Du kommer hjälpa till i arbetet att positionera oss som thought leaders inom hållbar mobilitet vilket innebär att vi med kunskaps- och faktabaserat innehåll utbildar och vägleder i skiftet mot elektrifierade bilar, laddlösningar och hållbar mobilitet samtidigt som du också bidrar till ett ökat kundengagemang för våra fem affärsområden. Som kundanalytiker arbetar du nära våra affärsområden, våra produktutvecklingsteam och vår marknadsorganisation för att integrera insikter från analyser i strategiska beslut. Du förväntas identifiera möjligheter till förbättring av våra kundresor, produkter och tjänster genom dataanalys.

Du rapporterar till Head of Customer Value och ingår i vårt Customer Value Team där du tillsammans med dina kollegor jobbar krossfunktionellt i stora delar av vår organisation och i våra olika affärsområden.

Dina ansvarsområden

• Skapa en övergripande och kundcentrerad analysstruktur genom hela kundresan.
• Samla in och konsolidera data från olika källor, bland annat data från våra digitala. gränssnitt (webb, app), transaktionsdata, kundundersökningar och feedback.
• Säkerställa korrekt strukturerad lagring av data för en enkel åtkomst och analys.
• Utförande av djupgående analyser av kundbeteende, inklusive köpmönster, betalningsvanor och interaktioner med våra tjänster.
• Identifiera trender, mönster och segment inom kundbasen för att stödja anpassade erbjudanden och kampanjer.
• Utveckla och genomföra kundundersökningar för att samla in åsikter och feedback om våra tjänster och kundupplevelse.
• Analysera resultat och presentera rekommendationer för förbättringar baserat på insamlade data.
• Skapa tydliga och lättförståeliga rapporter och presentationer för att kommunicera resultat, trender och rekommendationer till intressenter.
• Säkerställa att vi med ett kundcentrerat fokus lever upp till de krav som ställs på banken enligt POG-regelverket.

Om dig
Du har ett brinnande intresse för våra potentiella och nuvarande kunder, att analysera beteenden och sammanställa dessa på ett lättförståeligt sätt. Du är uppdaterad kring trender och vad som händer i omvärlden med ett extra stort fokus kring kundengagemang och lojalitet. Du är en van presentatör, och är duktig på att presentera data och insikter på ett övertygande sätt för att underlätta beslutsfattande på alla nivåer i organisationen. Du är proaktiv och engagerad för att ständigt förbättra och optimera processer. Du är driven, passionerad och du älskar förstås kundanalys i alla dess former men vi tror också att du gillar samarbete, är prestigelös och är förstår vikten av att jobba tillsammans för att nå framgång.

Vad vi också tror stämmer in på dig

• Erfarenhet av dataanalys och statistisk modellering.
• Stark analytisk förmåga och noggrannhet i arbete med data.
• Kommunikationsfärdigheter för att presentera komplexa data på ett lättförståeligt sätt.
• Förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett tvärfunktionellt team.
• Har ett mindset där tester och ett ständigt experimenterande är i fokus.
• Har mod och kreativitet att tänka i nya banor.
• Akademisk utbildning inom datavetenskap, statistik, ekonomi eller relaterat område.
• Exceptionell kommunikationsförmåga, både skriftlig och verbal (Svenska och Engelska).
• Värderingsstyrd och tycker det är en viktigt med en stark företagskultur.

Vi erbjuder dig
Vi jobbar ständigt för att utveckla och förbättra livet för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great - som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. Vi sitter centralt beläget i nyrenoverade lokaler på Bohusgatan i Göteborg samtidigt som vi utvecklar vårt nya "way of working" där en mix av arbetsplatser inklusive hemmakontoret är en naturlig utveckling för oss. Vi tror på att nyttja möjligheterna inom digitaliseringen och hybridkontoret för att skapa en kreativ, utvecklande och inte minst hållbar arbetsmiljö för dig att trivas och utvecklas i.

Vi väntar på din respons
Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då är du välkommen att skicka din ansökan senast den 14 januari 2024, men gärna tidigare då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Head of Customer Value, Ulla Höglind, på 0706-497606 eller maila: ulla.hoglind@volvofinans.se

Vi bryr oss om våra anställda och därför är en hälsosam och drogfri arbetsplats viktigt för oss. Drogtest kan förekomma vid nyanställning då vi värnar om att alla våra anställda har ett gott och drogfritt arbetsliv.

Vi har valt de rekryteringskanaler som vi finner nödvändiga för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Volvofinans Bank AB (org.nr 556069-0967)

Jobbnummer
8355321

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Volvofinans Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvofinans Bank AB: