Kund- och Personalansvarig till växande Assistansbolag

IGS Assistans AB / Administratörsjobb / Stockholm
2017-01-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund- och Personalansvarig till växande Assistansbolag" (publicerad 2018-01-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IGS Assistans AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Som kund- och personalansvarig ser du till att kundens och personalens behov och förväntningar uppfylls. Du ansvarar för kontakter med kunder, personalmöten, utvecklings- och lönesamtal, samt andra personal- och arbetsmiljörelaterade frågor.

Du ansvarar även för bemanning hos dina kunder. Det innebär att schemalägga rullande arbetsschema, ta emot sjukanmälan, lösa sjukluckor, följa upp friskanmälan, införa schemaändringar och skriva ner jouranteckningar, samt ta hand om ledighetsansökningar.

IGS Assistans AB har därutöver en jourtelefon som varannan månad under loppet av en vecka tillfaller administrativ personal. Syftet med jourtelefonen är att vara tillgängliga ifall av sjukluckor hos kunder som måste lösas. Som kund- och personalansvarig förväntar vi oss att du ska vara också beredd att ta dig an denna arbetsuppgift.

Vi söker dig som har gått socionomutbildning eller motsvarande, både nyutexaminerade eller med arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du haft personalansvar.

Vi lägger stor vikt på att du är ansvarsfull och självgående, är strukturerad, tycker om ordning och reda samt har lätt att kommunicera med andra. Det är också viktigt att du är serviceinriktad, tycker om att ta egna initiativ, anta utmaningar och har god samarbetsförmåga. Du har även god kunskap och vana i hanteringen av Officepaketet.

Som anställd på IGS Assistans AB får du jobba i ett väletablerat och tillväxtorienterat företag och blir en del av ett kansli som består av 11 personer. Vår företagskultur präglas av stor tydlighet, växande ansvarstagande och hög professionalitet.

IGS Assistans AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans för personer med funktionsnedsättning. Företaget startade sin verksamhet år 2000 och ökade stadigt i antal kunder, anställda och omsättning. I dag har vi ca 40 kunder, drygt 350 anställda och omsätter över 60 miljoner kronor.

Ytterligare information om företaget finns på www.igsassistans.se. Att IGS Assistans AB har vuxit i antal kunder och anställda har lett till att vi i dagsläget är i behov av en kund- och personalansvarig till.

Vi sitter i nya toppfräscha lokaler vid Globen, med mycket goda kommunikationer.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid, 08:00-17:00, med möjlighet till flex.

Publiceringsdatum
2017-01-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-01
Ange följande referens när du ansöker: "Kund och Personalansvarig"

Kontakt
Ulrica Strand strand.ulrica@igsassistans.se 0769458423

Företag
IGS Assistans AB

Adress
IGS Assistans AB
BOX 49
12125 STOCKHOLM-GLOBEN

Kontorsadress
Arenavägen 27

Jobbnummer
3286550

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IGS Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IGS Assistans AB: