Kund- och personalansvarig koordinator inom personlig assistans

Passal AB / Administratörsjobb / Göteborg
2017-10-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund- och personalansvarig koordinator inom personlig assistans" (publicerad 2018-01-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passal AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.



Då Lovisa, en av våra assistanskoordinatorer, ska gå på föräldraledighet söker vi nu en ersättare för henne. Som assistanskoordinator på Passal ingår du i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra. Du har stöd av kollegorna, men arbetar självständigt och har ansvar för ett antal kunder och deras assistenter. Du har en koordinerande roll och utgör en länk mellan våra kunder och assistenter.

Arbetsuppgifterna består främst av:
• Möten med människor och dagliga kontakter
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
• Coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll
• Planering av assistansen
• Personalansvar för assistenter
• Lönesättning samt schemaläggning av assistenter
• Administrativa uppgifter

Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera, skapa samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara flexibel och verkligen tycka om människor och problemlösning, samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum.
Kvalifikationer: Du skall ha lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Arbetet innebär även hembesök till kunderna som främst bor i Göteborgsregionen. Det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma.

Vill du ha ett stimulerande och roligt arbete och känner att ovanstående stämmer med dig som person? Sök då till oss!
Då vi har behov av ytterligare en fast anställd koordinator på sikt är det en tillsvidaretjänst vi erbjuder och således inte ett föräldravikariat.
Tillsvidareanställning på 75-100%. Tillträde så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag för tjänsten är 2017-11-03.

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 10005
Ansvarig rekryterare: David Henriksson
Telefonnummer: 010-707 78 14

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-10-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Passal AB

Adress
Passal AB
Skeppet ärans väg 19
42671 Västra Frölunda

Kontorsadress
Skeppet ärans väg 19 42671 Västra Frölunda

Jobbnummer
3751857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Passal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passal AB: