Kund- och assistentansvarig till Aktivia Assistans

Aktivia Assistans AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktivia Assistans AB i Örebro, Lindesberg, Eskilstuna, Västerås, Enköping eller i hela Sverige

Aktivia söker nu en kund- och assistentansvarig med känsla för service och intresse av att arbeta med människor.

Som kund- och assistentansvarig är din huvuduppgift att samordna den omvårdnadspersonal för våra kunder. Det innebär att du planerar hur omvårdnaden ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och omvårdnadspersonal.

Att arbeta som kund- och assistentansvarig ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga omvårdnaden kring en kund. Du arbetar gentemot kommunen, fackliga organisationer och andra instanser i vårt samhälle.

Dina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du svarar på frågor och ger stöd till personal och kund med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem.

Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus. Körkort B är ett krav.

Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och för våra arbetsuppgifter. Som kund- och assistentansvarig får du stor erfarenhet av service samt personalfrågor.

På Aktivia Assistans förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, omvårdnadspersonal och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i hemtjänsten. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en introduktionsutbildning. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både omvårdnadspersonal och kund.

Aktivia Assistans är ett assistansföretag med starka rötter inom personlig assistans och hemtjänst. Sedan starten 2010 är vi nu ett väletablerat företag med huvudkontor i Örebro.

Aktivia Assistans AB är ett assistansbolag där individen sätts i fokus. Vi ser både till den funktionshindrades och till den anställdes bästa intressen. För att arbeta hos oss krävs ansvarskänsla, medkänsla och respekt för andra människor. I gengäld erbjuder vi ett roligt och stimulerande arbete med bra arbetsklimat och mycket personlig kontakt. Hos oss får du stöd och uppbackning i ditt arbete. Det ska vara kul att gå till jobbet.

Vi är mer än 300 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision; alla har rätt till ett fullvärdigt liv- oavsett funktionshinder. Hos oss har våra medarbetare goda anställningsvillkor. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-04-05

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: HEM17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aktivia Assistans AB

Adress
Aktivia Assistans AB
Box 22144
70202 ÖREBRO

Kontorsadress
Stortorget 4

Jobbnummer
3420024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktivia Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktivia Assistans AB: