Kreativ, teknisk problemlösare inom GIS/IT - Esri Sverige AB - Supportteknikerjobb i Falun
Kreativ, teknisk problemlösare inom GIS/IT
Esri Sverige AB / Supportteknikerjobb / Falun
2017-11-23

Visa alla supportteknikerjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef
Visa alla jobb hos Esri Sverige AB i Falun

Bli en del av Esri Sverige

På Esri Sverige jobbar vi i en framtidsbransch inom geografiska informationssystem (GIS). Vår världsledande teknik bidrar till smidigare processer, tydligare beslutsvägar, effektivare rutiner och ger en verklig bild av nuläget till våra kunder. Allt tack vare de geografiska kartor som utgör basen. Vi står nu inför utmaningen i att förflytta våra kunder in i det nya webbaserade GIS:et. Esris teknik ska kunna nyttjas på vilken enhet som helst, var som helst, precis som vi är vana vid att göra privat. Vår viktigaste tillgång för att uppnå detta är våra engagerade medarbetare.

Med din kunskap, erfarenhet, nyfikenhet och kreativitet bidrar du till vår entreprenöriella och familjära kultur och garanterar att vi kan fortsätta uppnå våra mål. Vi tror på coachande ledarskap för att skapa de förutsättningar du behöver för att lyckas i din roll och hos oss får du möjlighet att utvecklas vidare inom företaget, vilket vi har flera framgångsrika exempel på.

Låter det intressant?



Publiceringsdatum
2017-11-23

Om tjänsten
Tjänsten är en teknisk supporttjänst, men något helt annat än "vanlig" teknisk support. Detta handlar om problemlösning på avancerad nivå, med bred variation på frågor och en stor utmaning i att vara en teknisk problemlösare inom ett flertal ArcGIS-produkter.

Du har kontakt med kunder via e-post, telefon och skärmdelning. Du bidrar med din kompetens i supportteamets dagliga supportmöten där vi tillsammans ser till att inkomna ärenden får en snabb och kvalitativ uppstart samt att pågående ärenden som behöver det får ytterligare push. Kontinuerlig kompetensutveckling är högt prioriterad och du deltar själv i (och är ibland lärare) inom våra interna utbildningar, hjälper till som konsultstöd, deltar i marknadsaktiviteter och reser till Esri Inc i USA med jämna mellanrum för att utvecklas.

Vi erbjuder
Du blir en del av vår växande verksamhet i Sverige. Vi är ett företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär. Höga krav ställs på dig och dina resultat, men du får också möjlighet att växa och utvecklas inom vårt företag. Vår mission är att föra ut ett budskap om vad den geografiska dimensionen kan tillföra olika organisationers beslutsfattande och verksamhetsprocesser.

Kvalifikationer och egenskaper
Ett intresse för ny teknik och en passion för att lösa IT-tekniska problem är en förutsättning för tjänsten. Du måste ha god samarbetsförmåga och gilla att arbeta i både team och självständigt. Vidare är drivkraften att hålla sig uppdaterad om utvecklingen i våra produkter en viktig egenskap. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Erfarenhet av ArcGIS-produkter och arbete inom teknisk support är meriterande.

Så ansöker du
Urval till tjänsten sker löpande. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Sista ansökningsdag är 21/12 2017.

För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Henrik Thomson, telefon 023-75 54 28 eller Mats Olsson, telefon 023-75 54 10.

Facklig kontaktperson Unionen: Monica Sjans, telefon 023-75 54 19.

Läs mer om oss på esri.se och följ oss på [LinkedIn] (https://www.linkedin.com/company/48950/) , [Twitter] (https://twitter.com/esrisverige) och [Instagram] (https://www.instagram.com/esrigram_se/) .

Varaktighet, arbetstid
* -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Esri Sverige AB

Adress
Esri Sverige AB
Regementsvägen 29
80267 Gävle

Kontorsadress
Regementsvägen 29

Jobbnummer
3817743


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Esri Sverige AB: