Kör & vilotidshandläggare i Tumba

Bring Frigo Åkeri AB / Företagsförsäljarjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Frigo Åkeri AB i Botkyrka, Stockholm, Nyköping, Örebro, Kumla eller i hela Sverige

Vi söker en självständig och strukturerad administratör med placering på vårt åkeri i Tumba. Din roll är att säkerställa att vi följer kör- och vilotiderslagen genom att skapa struktur och sätta rutiner samt att få med dig våra chaufförer på resan! Låter det som en spännande utmaning?

I rollen som Kör- & vilotidshandläggare är din främsta arbetsuppgift att säkerställa efterlevnad av kör- och vilotider. Du arbetar bland annat utefter regelverken kör- och vilotidsförordningen, vägarbetstidslagen, och transportavtalet. Du har daglig kontakt med våra chaufförer för att följa upp, informera om och förklara de lagar och regelverk som gäller. Rollen innehåller även ett ansvar för att hålla utbildningar och informationsmöten om kör- och vilotid för chaufförer på terminalen. Utöver ansvar för kör- och vilotid arbetar du med i övrigt förekommande administrativa uppgifter som finns på ett åkeri.

Tjänsten är placerad i ett litet kontorslandskap i Tumba. I samma lokaler sitter vår Fordonsadministratör, operativa administratör och Åkerichef. Då rollen innehåller lika mycket arbete ute på fältet som administration kommer du att vara mycket på våra stationeringsorter Kallhäll och Strängnäs.

Din bakgrund
Vi söker dig som har flerårig administrativ erfarenhet och tidigare anknytning till transportbranschen. Du har en vilja att lära, eller kunskaper inom, ovan nämnda regelverk. Då stora delar av kommunikationen sker på engelska är det en förutsättning att du har god förmåga och är trygg med att kommunicera på engelska och svenska. Du har även goda kunskaper i Office-paketet.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med tolkning och uppföljning av avtal och regelverk. Har du även en pedagogisk sida och har arbetat med utbildningsinsatser tidigare ser vi att du kan tillföra mycket till rollen!

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper! Du är en noggrann och ordningssam person som drivs av att skapa struktur och processer. Din kommunikativa förmåga gör att du både skapar engagemang och gör att andra förstår vikten av efterlevnad av avtalen. Inte minst är du en självständig och initiativtagande person som får jobbet gjort!

Mer om tjänsten
Tjänsten innebär regelbundna tjänsteresor till våra stationsorter i Stockholmsområdet, främst Kallhäll. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Urval sker löpande.

Vårt erbjudande
Ett arbetsklimat som genom ärlighet, respekt, samarbete, öppenhet och mod skapar utveckling, engagemang och resultat. Vi erbjuder dig en roll med möjlighet att själv forma tjänsten och styra din dag samtidigt som du har möjlighet att lära av kompetens och erfarenhet inom Bring.

Sökord: Åkeri, transport, administration, administratör, handläggare, förordningar, transport, transportadministratör.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Provanställning

Publiceringsdatum
2018-03-06

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Kåhre 042-178444

Företag
Bring Frigo Åkeri AB

Adress
Bring Frigo Åkeri AB
Skyttbrinksvägen 25
14739 Tumba

Kontorsadress
Skyttbrinksvägen 25

Jobbnummer
4002248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Frigo Åkeri AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Frigo Åkeri AB: