Koordinatorer till Socialförvaltningen, Enheten för arbete och i

Flens Kommun / Behandlingsassistentjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har fyra avdelningar; individ och familj, äldreomsorg, funktionsnedsättning och egen försörjning.

Avdelningen för egen försörjning är organiserad i tre enheter med varsin ansvarig enhetschef; enheten för ekonomiskt stöd, enheten för vuxenutbildning och enheten för arbete och integration.

Sedan våren 2017 satsar Socialförvaltningen, via enheten för arbete och integration, på att erbjuda stöd från koordinator till personer som uppbär ekonomiskt stöd, som i dagsläget av olika anledningar har svårt att närma sig självförsörjning på egen hand. Koordinatorerna arbetar i enheten för arbete och integration och har ett nära samarbete med socialsekreterarna i enheten för ekonomiskt stöd.

Publiceringsdatum
2018-02-23

Dina arbetsuppgifter
Nu söker enheten ytterligare tre koordinatorer vars uppgift är att tillsammans med individen, och i samverkan med avdelningens socialsekreterare, samt andra interna och externa parter, arbeta för att möjliggöra vägar till egen försörjning. Arbetet består av socialt förändrings- och motivationsarbete med tät klientkontakt. Samverkan med interna och externa aktörer är centralt i uppdraget. Du kommer ingå i ett team med totalt 7 koordinatorer.

Kompetens

Vi söker dig som är utbildad beteendevetare, socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med människor inom socialt arbete.

Tidigare vana av arbete inom det kommunala arbetsmarknadsområdet och/eller inom integrationsområdet är önskvärt. För att lyckas i uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för socialt förändringsarbete samt utgå ifrån att de individer du möter i ditt arbete har en vilja och möjlighet att förändra sin situation. Utgångspunkten är att varje individ är unik och att varje steg mot egen försörjning därför behöver vara individuellt utformat. Genom reflektion och motivation synliggör du som koordinator individens styrkor, drivkrafter och behov. Du arbetar för att möjliggöra rätt insatser och förser därmed individen med redskap i arbetet med att nå målet om egen försörjning. Du behöver vara flexibel samt ha en god förmåga att bygga relationer, såväl med klienter som med samverkande parter. I arbetet är det viktigt att vara lyhörd och visa respekt inför individers åsikter och önskemål. Då samverkan är centralt i arbetet behöver du ha förmåga att se helhet och processer. Du kommer att behöva ta initiativ till samverkan vilket gör att du behöver kunna skapa kontakter och ibland vara den som driver på arbetet.

Då Socialförvaltningen arbetar utifrån ett systemteoretiskt förhållningssätt samt med samtalsmetoden MI-Motiverande intervju är det en fördel om du har kunskap/erfarenhet av detta. Meriterande är om du har kunskaper om neuropsykiatriska funktionsvariationer, missbruk och olika former av psykisk ohälsa. Kunskaper och insikter inom dessa områden bidrar till ökad förståelse och respekt för individer du möter i arbetet som koordinator.

Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Varaktighet/omfattning

Tillsvidare med tillträde efter överenskommelse.

En av tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Flens kommun. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och ett helt molnbaserat arbetssätt i Google-miljö. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Arbetsplatsen ligger några hundra meter från tågstationen i Flen.



Välkommen med din ansökan senast den 18:e mars.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid. Heltid

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Andersson, Enhetschef susanne.andersson@flen.se 0157-43 04 75
Fackliga organisationer, (Växel) 0157-43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Box 210
64223 Flen

Kontorsadress
Box 210

Jobbnummer
3982453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: