Koordinator, OPC - Completes and Components logistics

Scania CV AB / Logistikjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Vill Du vara arbeta med och bidra till att förbättra Scanias O2D-flöden.
OP - Order, Planning and Export, inom Scania är ansvariga för att leverera rätt produkt i rätt tid enligt kundens önskemål. Inom detta område ansvarar vi för orderintag, planering, export och fakturering. Vi arbetar för att optimera både fysiska och administrativa flöden inom hela order-to-delivery processen.

Till gruppen Complete and Components, OPC, söker vi en person med inriktning mot Planering och Exportkoordinering av kompletta fordon.

När det gäller logistik för kompletta fordon så ansvarar vi för planering och koordinering av flöden från order av komplett produkt till leverans och fakturering med fokus och målsättning på hög leveransprecision och korta ledtider.

Publiceringsdatum
2018-04-05

Arbetsuppgifter
Som planerare för kompletta produkter så ansvarar du för planering och koordinering av de operativa flödena. Du tar emot komplettorder och planerar dessa i samverkan med övriga inblandade funktioner, däribland externa påbyggare. Du jobbar aktivt för att leveransprecisionen till kund uppfylls och du deltar även med viktigt input i utvecklingsarbetet av processerna.
Du kommer även att ansvara för export och fakturering för vissa flöden vilket innebär att:

Säkerställa finansiering i tid
Utfärda nödvändiga exportdokument
Fakturera kunden
Delta i utformning av leveransvillkor

Inom gruppen finns goda breddningsmöjligheter så att du i framtiden kan bemästra hela flödet från order till export och fakturering, för både komponenter och komplettfordon.

Arbetet innebär många samarbetsytor så som leveransfunktion, volym- och kapacitetsplaneringen, försäljnings- och finansorganisationerna men även med våra kunder, distributörer och externa påbyggare. Tjänsten innebär ett operativt ansvar såväl som ansvar för att förvalta och utveckla den process du arbetar i. Du kommer att få en god överblick över Scanias organisation, ett brett kontaktnät och en mycket god kunskap om Scania-affären.


Profil
Vi söker Dig som är duktig på att bygga relationer, är lösningsorienterad och trivs att jobba med förändringar. Vi arbetar i en internationell miljö, varför intresse för andra kulturer och goda kunskaper i engelska är ett måste. Du förväntas ta en aktiv roll i att utveckla vårt arbetssätt och förbättra våra flöden. För detta ser vi att du är analytisk men med förmågan att se helhet, har en stark initiativförmåga och ser flexibilitet som en självklarhet.
Du har högskolekompetens, gärna med inriktning inom logistik/ekonomi. Du bör ha goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel.

Ytterligare information
Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Edström (rekryterande chef) 08-553 898 69.

Så ansöker du
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
4064856

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: