Koordinator för Ryssland - Frigoscandia Distribution AB Supply chain management - Kontorsjobb i Helsingborg
Koordinator för Ryssland
Frigoscandia Distribution AB Supply chain management / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs
Visa alla jobb hos Frigoscandia Distribution AB Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management bedriver huvudsakligen verksamhet för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter inom, men även utanför Norden, till ca 270 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada samt på två ställen i USA. SCM:s verksamhet bedrivs i fem legala enheter som är placerade i Sverige, UK, Schweiz, Australien, Canada samt USA. Affärsområdet omsätte 550 milj SEK 2007.
I tjänsten som koordinator kommer Du att ansvara för att försörjningskedjan från vår logistikpartner (plattform) i Moskva till vår största kund IKEA fungerar. Du kommer att följa
försäljning och distribution av varor från vår plattform i Ryssland till IKEAs varuhus i landet. Även lokala producenter och flödet av varor från dem via plattformen till IKEA-varuhusen kommer
att ingå i ansvarsområdet.

I Dina arbetsuppgifter ingår även kundansvar för IKEA på den ryska marknaden där Du är ansvarig gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information och reklamation. Du
kommer även att vara kontaktperson för eventuella samarbetspartners i landet.

För att lyckas i detta arbete är det viktigt att du har ett genuint kundfokus. Du är en person som uppskattar mycket kundkontakt och har lätt för att samarbeta med människor, både externt och
internt. Du måste ha förmågan att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. För att Du ska triova i denna tjänste tror vi att det är en fördel om Du är van att arbete i ett högt
tempo.
 
Du som söker ska ha utbildning eller dokumenterad arbetslivserfarenhet inom aktuellt område, d v s logistik / Supply Chain Management. Förutom svenska behärkar du ryska och engelska obehindrat,
såväl muntligen som skriftligen. God datorvana är ett krav och har du dessutom erfarenhet av vårt affärssystem Movex (M3) ser vi detta som meriterande.

Arbetstiderna för denna tjänst kommer att vara dagtid måndag- fredag med placering på vårt huvudkontor i Helsingborg.

Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att kontakta Mark Little, Operational Manager, på tel: 042-17 80 00.

Din ansökan vill vi ha senast 2008-02-29. Du söker tjänsten genom att dubbelklicka på "sök tjänsten". Urval sker löpande - skicka därför in Din ansökan direkt!

 

Publiceringsdatum
2008-02-05

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare

Ersättning
enl överenskommelse

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-03-06

Företag
Frigoscandia Distribution AB Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
120048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Frigoscandia Distribution AB Supply chain management: