Koordinator

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare och företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra nyaste uppdrag är att starta ett romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. På vår förvaltning är vi drygt 130 medarbetare.

Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler. Vi har medarbetarförmåner så som friskvårdsbidrag, friskvård på arbetstid, cykelförmåner med mera.

Publiceringsdatum
2016-09-22

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som koordinator i Göteborgs Stads kontaktcenter som är vägen in till information och vägledning om stadens tjänster för boende, besökare och företagare.
Vi erbjuder information och service via telefon, webb och personligt besök. För närvarande ger vi service över telefon på 22 språk och besvarar ca 80 000 samtal per månad. Vi erbjuder också utökade öppettider (vardagar 7-18) samt en enhetlig serviceupplevelse.

Som koordinator ansvarar du för att samordna den dagliga driften. Arbetsuppgifterna består bland annat av bemanningsplanering och trafikledning. Du är också ett stöd till servicevägledarna vid komplexa produktionsfrågor i syfte att säkerställa att vi levererar en god och likvärdig service till medborgarna.
Vidare kommer du fungera som stöd till enhetscheferna genom bland annat administration i Time Care och ansvarar för daglig arbetsledning genom att ändra i dagsschemat utefter dagsaktuell belastning samt oplanerad frånvaro. Du rapporterar direkt till verksamhetschef och arbetar tillsammans med denne i frågor kring gemensam ledning, bemanningsekonomi samt framtagning av produktionsstatistik, rapporter och analys. Du kommer att vara en viktig kugge i stadens satsning på god medborgarservice.

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
Du ska ha gymnasiekompetens

Du ska också ha:
• Grundläggande IT-kompetens, IT-vana
• Kunskap om och erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering
• Goda kunskaper om och erfarenhet av informativ kundtjänst

För att klara uppdraget ställs det höga krav på personlig lämplighet. Som person vill vi att du:
• Har förmåga att leda andra
• Är lösningsfokuserad och kan hantera svåra situationer som ställer krav på snabbt agerande
• Är serviceinriktad med kunden i fokus
• Har förmåga att utrycka dig i tal och skrift och att sammanställa rapporter
• Är omvärldsorienterad och intresserad av vad som händer i samhället
• Är intresserad av att arbeta i ett högt tempo i en miljö som är i ständig förändring, där förutsättningarna ändras ofta

Det är meriterande med:
• Erfarenhet från offentlig verksamhet, gärna från Göteborgs stad
• Kunskaper i Personec
• Kunskaper i Time Care
• Erfarenhet av ledande roll gärna från olika verksamheter och organisationer
• Erfarenhet av att leda/samordna grupper

Du delar förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-06
Ange följande referens när du ansöker: A407351
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monica Aasland, Verksamhetschef Kontaktcenter 031-365 00 50

Facklig kontakt
Lasse Joukainen, Vision 031- 365 00 00

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3063026

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: