Kontorsservicegeneralist

Försäkringskassan / Vaktmästarjobb / Göteborg
2013-12-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontorsservicegeneralist" (publicerad 2016-09-21) ⬅️


Visa alla vaktmästarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Referens: 058961-2013

Försäkringskassan söker Kontorsservicegeneralister med 3 olika inriktningar
Placering Göteborg

Arbetsuppgifter och ansvar
Som Kontorsservicegeneralist kommer du att ha ett varierande arbete med många olika arbetsuppgifter så som posthantering, fastighetsfrågor, arbetsplatshantering och administration. Du informerar, besvarar frågor, vägleder, samordnar och följer upp samt kvalitetsgranskar utfört arbete. I tjänsten ingår inköp, inventering och kopiering och arkivarbete. Du kan komma att delta vid ombyggnationer med lokalplanering och hantera frågor kring lås, larm och säkerhet. På grund av pensionsavgångar söker vi nu tre kontorsservicegeneralister som vardera har olika inriktningar.

Den ena tjänsten är förutom en del av det ovan beskrivna framförallt inriktad mot arkivarbete.

För den andra tjänsten söker vi dig som har ett IT-tekniskt intresse. Förutom ovanstående arbetar du med att ställa i ordning våra arbetsplatser vad gäller IT-utrustning samt att du ser till att byta ut och förnya befintlig utrustning.

Den tredje tjänsten är mer generell. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2013-12-16

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasiet (vid omplacering är detta inte ett krav);
• har god datavana;
• är initiativtagande, strukturerad och självgående;
• har förmåga att skapa goda relationer och samarbeta;
• har en god känsla för service.
• har körkort klass B

Det är meriterande om du har

• Antingen har goda kunskaper inom arkivvård och arkivhantering;
• eller har goda kunskaper om teknisk utrustning
• dessutom är det bra om du har erfarenhet av liknande arbete exempelvis inom larm och inpasseringssystem, administration samt inköp.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten och tunga lyft förekommer.

Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Lennart Danbo tfn 010 116 63 00. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-Specialist Helen Jerrebäck 010-119 50 52. Fackliga kontaktpersoner är för ST Anders Philip 010-119 62 84, för SACO Rita Lundström 010-111 43 72 och för SEKO Ann-Charlotte Pagden 010- 113 70 65.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 058961-2013 senast 6 januari 2014. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1730541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: