Kontorskoordinator med administrativ ådra

AcadeMedia AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AcadeMedia AB i Göteborg, Mölndal, Karlskrona, Stockholm eller i hela Sverige

Varje dag går 60 000 förskolebarn och elever samt cirka 30 000 vuxenstuderande till våra verksamheter. Vi har drygt 450 enheter och runt 11 800 medarbetare. AcadeMedia finns över hela Sverige, från Boden i norr till Malmö i söder. Vi har även förskolor i Norge. Våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar ska ge våra elever och deltagare en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål. Alla som valt oss ska få de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Publiceringsdatum
2015-04-07

Om tjänsten
Vi förstärker nu vår organisation med en kontorskoordinator som kommer att fungera som ett serviceinriktat och administrativt stöd till chefer och medarbetare på AcadeMedias Göteborgskontor.

Du kommer att arbeta med löpande kontorsarbete som att ta emot besökare, hantera post samt paketleveranser, poolbil och ha kontakt med leverantörer. Arbetet innebär även inventering och beställning av kontorsmaterial samt att ansvara för att gemensamma ytor är trivsamma; sköta om blommor, beställa kaffe, fika, frukt, plocka ur diskmaskin, återvinning av kartonger och glas etc. Kontorskoordinatorn kommer även bistå medarbetarna på kontoret vid bokning av möten och resor samt mindre konferenser. Du kommer att ha ansvar för bokning och administration av kontorsgemensamma aktiviteter. Du kommer även vara behjälplig med vissa administrativa uppgifter såsom att sortera Excellistor etc.

Kontorskoordinatorstjänsten är en provanställning på 50 % och då det är en nyinrättad tjänst kommer det finnas möjligheter för dig att skapa rutiner och arbetssätt utifrån behoven i verksamheten. Hur halvtiden disponeras är flexibelt, men du bör kunna arbeta heldag på måndagar.

Bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet av liknande serviceinriktad roll och gärna viss administrativ erfarenhet. Du behöver snabbt kunna sätta dig in i nya system och tidigare ha arbetat i Officepaketet (specifikt MS Excel). Du är flytande i tal och skrift i såväl svenska som engelska och innehar B-körkort.

Vi värdesätter ett serviceinriktat, ansvarsfullt förhållningssätt och att du tar egna initiativ där du ser att det behövs. Som person är du positiv och bidrar med entusiasm och driv. Du skapar gärna nya rutiner och du tycker om att arbeta strukturerat och med ordning och reda. För att lyckas behöver ha ett proaktivt arbetssätt med god förmåga att prioritera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 2015-04-26. Ansök redan idag så urval och intervjuer sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta HR-Strateg Frida Lundin via e-post  frida.lundin@academedia.se  eller telefon 0702-83 59 14. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia AB

Adress
AcadeMedia AB
Kaserntorget 6
41118 Göteborg

Kontorsadress
Kaserntorget 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2236351

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AcadeMedia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AcadeMedia AB: