Kontorsansvarig Receptionist Till Qrtech

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Är du en ansvarsfull och professionell person med tidigare erfarenheter som receptionist som är redo för att ta ditt nästa steg i karriären? Då är tjänsten som Kontorsansvarig hos QRTECH något för dig!

Publiceringsdatum
2017-11-29

Om tjänsten
QRTECH är ett framgångsrikt produktutvecklingsbolag som levererar tjänster och produkter baserade på elektronik, kraftelektronik och mjukvara. Kunderna finns inom alla områden där en kvalificerad produktutveckling efterfrågas. Deras framgång bygger på deras stora kundengagemang och att de verkligen bryr sig om sina kunder. I rollen som Kontorsansvarig kommer du att sköta företagets reception på ett kontor med cirka 70 anställda. I din roll arbetar du kontorstider och kommer ansvara över reception och kontor. Du kommer även att assistera ekonomiavdelningen med enklare dagliga ekonomiuppgifter t.ex. inskanning av leverantörsfakturor, utläggsgranskning och bokning av in- och utbetalningar. I arbetet ingår också att bistå företagsledningen i att sköta bokningar och liknande uppdrag. Det är med andra ord både högt och lågt då du även ser till att frukosten är framställd och bortplockad och att diskmaskinen är igång. Andra exempel på arbetsuppgifter är:

* Ta emot inkommande sam
* talta emot besökare
* ansvara för post och pakethantering
* felanmälan
* inköp av fika och kontorsmaterial
* kontakt med samtliga leverantörer (exempelvis städbolag, fastighetsägare och återvinning mm).

Om dig
Du som har erfarenhet av att arbeta som receptionist, gärna på ett större kontor och är van vid att vara representativt ansikte utåt kommer att passa för denna tjänst. Arbetslivserfarenhet av ett eller flera av de större ekonomisystemen är även meriterande. Har du goda datakunskaper i Office-paketet, och goda kunskaper i så väl svenska som engelska kommer du ha lätt för att ta dig an dina nya arbetsuppgifter.

Tycker du om att ta egna initiativ, skapa rutiner och är såväl strukturerad som ordningsam kommer du att trivas. Har du en positiv och professionell framtoning, med en hög servicenivå och god kundkontakt är du rätt person för denna tjänst. Du som är lösningsorienterad, ansvarstagande och glad samt gillar att ha en utåtriktad roll kommer att nå stor framgång i rollen som receptionist och kontorsansvarig.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Om anställningen
Uppdraget är på heltid (möjlighet till att arbeta 75 % finnes) med start den 18 december 2017. Till att börja med kommer uppdraget att löpa på fram till den 1 april 2018 och för rätt person finns stora möjligheter till en direkt anställning hos QRTECH. Du kommer att få en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas den 18 december och därför kommer rekryteringsarbetet starta omgående så tveka inte på att söka utan skicka in din ansökan redan idag. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3827217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: