Kontorsadminsitratör till Vida Borgstena!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Är du en erfaren administratör som söker en ny utmaning? Trivs du med varierande arbetsuppgifter i en industriell miljö? Är du en prestigelös, jordnära och orädd person som är tillgänglig för nytt arbete omgående? Adecco Borås söker nu en Kontorsadministratör till vår kund Vida Borgstena AB!

VIDA är Sveriges största privatägda sågverkskoncern med ca 900 anställda på 18 produktionsanläggningar, varav 9 sågverk. Produktionen är i huvudsak inriktad på konstruktionsvirke för en rad olika marknader. Ca 85% av produktionen exporteras till Europa, USA, Australien, Afrika och Asien. Försäljningen av sågade trävaror sker via försäljningsbolaget VIDA Wood. Verksamheten omfattar även hustillverkning, emballagetillverkning, strö- och pelletstillverkning samt biobränslehandel.

Publiceringsdatum
2017-01-18

Om tjänsten
Rollen som Kontorsadministratör är väldigt bred och kommer innefatta varierande arbetsuppgifter inom administration. Dina arbetsuppgifter kan bestå av allt ifrån att förbereda styrelsemöten till fakturering och allmänna kontorsuppgifter. Du kommer att tillhöra ett team på 10 personer. Tillsammans med en annan administratör kommer ni att supportera samtliga personer i företaget med diverse olika uppgifter så det är viktigt att du är prestigelös och beredd på att ställa upp där det behövs.

Kontoret ligger i Borgstena, utanför Borås. Tjänsten är på heltid med start omgående med goda chanser till övertag för rätt person. Arbetstiderna är förlagda på dagtid.

Om dig
Vi tror att du är en erfaren administratör som trivs att arbeta i ett litet företag med varierande uppgifter. Din tidigare erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter kommer att göra att du når stor framgång på din nya arbetsplats. Som person är du positiv, jordnära och prestigelös. Du är orädd för nya uppgifter och hugger tag i det som behöver göras. Då du kommer att ha kontakt med ett flertal personer är det viktigt att du har förmåga att samarbeta och kommunicera med olika personer inom företaget. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du har goda datorkunskaper och har tidigare erfarenhet av arbete i Officepaketet, särskilt Excel.

Viktigt för tjänsten är:

• Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Kontorsadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Tjänsten är på heltid, dagtid och med löpande varaktighet. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Adecco Sweden AB varit leverantör

Jobbnummer
3268421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: