Kontaktcenter Stockholm söker kundtjänstmedarbetare

Stockholms kommun / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

På Kontaktcenter Stockholm gör vi en stor insats för stockholmarna och jobbar med viktig samhällsbärande information och vägledning.

Till oss kan stockholmarna vända sig med frågor om Stockholm stads verksamheter och service.

Kontaktcenter Stockholm svarar främst på frågor inom verksamhetsområdena sociala frågor, skolfrågor och samhällsbyggnadsfrågor och du kommer arbeta inom flera av dessa.

Du kommer få en bred och gedigen kunskap, kontinuerligt lära nytt och stora möjligheter att utvecklas vilket i sin tur möjliggör en tillgänglig och effektiv kommunal kundservice som underlättar stockholmarnas vardag.

Nu söker vi två kundservicemedarbetare som tillsammans med oss vill arbeta för stockholmarnas bästa. Som kundservicemedarbetare hos oss levererar du jättebra service över telefon och mail och de flesta ärenden löser du direkt vid första kontakten.

Ena tjänsten är ett föräldravikariat och den andra är en tillsvidaretjänst.

Vanliga frågor/synpunkter från stadens invånare och kunder:

Vad är skillnaden mellan god man och förvaltare?
Hur ansöker jag om hemtjänst?
Hur gör jag om jag vill flytta till äldreboende i Stockholms stad, men bor i en annan kommun?
Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
Vad gör jag om jag inte kan logga in på e-tjänsten för mitt barn?
När får jag en förskoleplats?
Vad finns det för regler om att söka skola?
Jag har en synpunkt på en livsmedelsverksamhet.
Hur gör jag om jag vill söka dispens för dubbdäck?
Hur får jag som rörelsehindrad parkeringstillstånd?
Vi erbjuder

Du kommer till en arbetsplats med ett tydligt uppdrag och hos oss får du möjlighet att göra en god samhällsinsats genom att informera och vägleda Stockholms invånare och kunder.

Du får en gedigen introduktion med lärarledda och webbaserade utbildningar samt samtalscoaching för att känna dig trygg i din roll. Vi har flexibelt arbetssätt och för dig som har rätt förutsättningar finns det möjlighet att arbeta hemifrån någon dag per vecka enligt överenskommelse med chef. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler bredvid Globens t-bana. Vi har friskvårdbidrag, sommararbetstid och möjlighet till semesterväxling.

Din roll

Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. I denna roll är du expert på kundservice och välavvägda samtal.

Det är viktigt att du ger korrekt information och vägledning till stockholmarna. Under ett samtal kan du behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar och/eller behöva anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen och inflöde i köer. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.

Du och dina kollegor är schemalagda dagtid på vardagar med bestämda tider för att svara i telefon, besvara mejl, ha möten och raster. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Systemen du kommer att arbeta mycket i är ärendehanteringssystemet Artvise, telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem exempelvis Lex, Agresso, BER, Paraplyet och schemaläggningssystemet Calabrio.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

aktuell erfarenhet av arbete inom kundservice via telefon och mejl
goda IT-kunskaper med vana av att söka information via webb, stödsystem och att arbeta med ärendehanteringssystem
erfarenhet av att arbeta i en miljö med högt inflöde och fokus på effektiv prioritering av arbetsuppgifter
erfarenhet av att tolka samt analysera skriftlig information på svenska och engelska
en ekonomisk medvetenhet med kunskap och förståelse för personella och ekonomiska resurser/förutsättningar, detta då verksamheten är intäktsfinansierad.

Det är meriterande om du har:

arbetat på en större kundserviceavdelning med stora ärendeflöden och uppföljning av KPI: er
erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk eller bank och försäkring
eftergymnasial utbildning.

Vi söker dig som har en väldigt god kommunikationsförmåga. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att jobba i en minutkritisk verksamhet som är schemalagd och du förstår vikten av punktlighet. Vi söker dig som agerar professionellt i din kontakt med invånare, kunder och kollegor. Du är lugn, stabil och har förmågan att identifiera invånares behov. Du är självgående och trygg i din egen kompetens och tar ansvar för ditt arbete. Vidare är du mån om att ge ett gott bemötande samt ge ut korrekt information.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan kompetenser, personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.

Publiceringsdatum
2024-05-20

Övrig information
Ena tjänsten är ett föräldravikariat, den andra tjänsten är tillsvidare.

Din ansökan - Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

Intervjuer kan komma att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2886".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Kontakt
Maria Forslycke, Rekryteringskonsult
08-50811736

Jobbnummer
8692118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: