Konsultuppdrag inom Leverantörsreskontra

Meet a Group international AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Meet a Group international AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du på jakt efter nytt jobb/ konsultuppdrag här under våren? Har du en passion för att hålla ordning i siffror och trivs med att jobba självständigt? Vi söker nu dig som har spetskompetens inom Leverantörsreskontra och som under våren vill arbeta som konsult ute hos någon av våra kunder i Stockholmsområdet.

Om rollen
Som konsult inom Leverantörsreskontra blir du en nyckelperson inom våra kunders ekonomiavdelningen och kommer exempelvis att kunna jobba med att:

Ta emot, granska och registrera leverantörsfakturor i företagets ekonomisystem.

Ansvara för att förfallna fakturor betalas i tid och enligt avtalade villkor. Det kan innebära att utfärda och godkänna betalningar.

Hantera leverantörskonton noggrant och se till att informationen är korrekt och uppdaterad

Utföra avstämningar för att säkerställa att alla fakturor, betalningar och transaktioner är korrekta och överensstämmer med företagets ekonomiska poster.

Kommunicera med leverantörer angående fakturafrågor, betalningsförfrågningar och eventuella avvikelser i fakturor.

Skapa rapporter om leverantörsrelaterade transaktioner och kostnader för intern användning och bokföring.

Analysera kostnader och tider för betalningar för att optimera företagets likviditet.

Dokumentera och arkivera alla relevanta dokument, inklusive fakturor, betalningsbevis och avtal.


Om dig
Vi ser att du gärna kommer med relevant bakgrund, vilket vi tror är:

Utbildning eller motsvarande inom ekonomi

Erfarenhet av leverantörsreskontra

Erfarenhet av användning av ekonomisystemet Visma och Oracle

Dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet

Erfarenhet av att jobba i projekt

God förståelse för ekonomiska processer och bokföring

Kommunicera obehindrat på svenska och engelska

Som konsult hos oss ser vi att du är en person som är organiserad, noggrann och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Du är duktig på att kommunicera på ett tydligt och effektivt sätt med både kunder och interna team. Du trivs lika bra att arbeta självständigt som i team.

Om Ed:za
Vi är ett rekrytering-och konsultbolag med mål att vara nytänkande och flexibla kring våra kunders behov av att få saker gjorda och samtidigt lösa deras utmaningar kring att hitta rätt kompetens. Detta gör vi genom att erbjuda tjänster och lösningar som levererar på specifika projekt och behov.


Välkommen med din ansökan!
Rekryteringen kommer hållas av ambition:x. Vi tar ej emot ansökningar via mail utan hänvisar till att söka genom annonsen. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss på charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Meet a Group international AB (org.nr 559191-1747), https://jobbify.se

Arbetsplats
Meet a Groups kund

Jobbnummer
8392868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Meet a Group international AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Meet a Group international AB: