Konsultuppdrag: Affärsorienterad agil produktägare till webb tea
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 03-feb-2020 - 31-maj-2020
• Ansök senast: 26/1
• Omfattning: 80-100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund:
Inom enheterna Systemområde Marknad på IT och Kanalutveckling hos Kunden har ett agilt förändringsarbete pågått sen 2018 och en mängd förändringar har införts. Vi har idag ett antal agila leveransteam inom webbområdet som har en gemensam backlogg som löpande prioriteras, vi arbetar aktivt med att förbättra kommunikationen, vi visualiserar vilka effekter som uppnås mm.
Kunden önskar nu att hyra in en affärsorienterad agil produktägare på del-/heltid till ett av sina tvärfunktionella webbteam.
Rollbeskrivning produktägare:
Förståelse:
• Övergripande förståelse om processer, verksamhetens och kunders behov
• God förståelse för totala roadmapen och vart Kunden är på väg samt för enskilda behov
• Förstå och utvärdera föreslagna lösningar
Förmåga:
• Ta emot och förstå behov (beroenden till andra system, flöden, till andra ärenden etc.)
• Bryta ned behov till mindre delar samt göra estimat tillsammans med teamet.
• Att se både vad som ska göras i kommande sprint samt framåt baserat på behov och beroenden
• Involvera intressenter i arbetet när så krävs, ställa frågor och kommunicera
Befogenheter:
• Hämta från "prioriterat härnäst" till team backlogg
• Fatta beslut om prioriteringar inom det som teamet åtagit sig och befogenhet att stoppa en sprint
Affärsområden:
• Definiera och kommunicera teamets leveranser för intressenter kort och långsiktigt
• Säkerställa att teamet har en prioriterad teambacklogg
• Förmedla roadmap, effektmål och prioriteringar till teamet (alla i teamet ska förstå why?)
Samverkan/dialog:
• Tydligt axla produktägare roll i teamet, träda fram och berätta om verksamhet och roadmap
• Engagerad, involverad, delta i möten
Kravspecifikation:
Nivåbeskrivning:
Kunskap: Hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom det specifika området. Måste ha förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.
Erfarenhet: Har 5-10 års erfarenhet som konsult inom området. Är en förebild för andra konsulter på lägre nivå och har befunnit sig på en lägre nivå under minst 3 år. Har deltagit i stora uppdrag inom olika områden och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet.
Ledning: Kan ta huvudansvar för delleverans i större projekt och är van vid rapportering och projektledning.
Självständighet: Mycket stor.
Obligatoriska krav:
• Arbetat med digital tjänsteutveckling med agila metodiker som ex SCRUM
• Har flera års erfarenhet som konsult inom området. Har en vana att arbeta självständigt i komplexa organisationer med många intressenter och beroenden samt hög parallellitet.
• Ha förmåga att som produktägare i ett team översätta beställares önskemål och behov, skapa tydlighet kring effektmål, prioriteringar samt vara vana att tillsammans med teamet definiera tydliga leveranser.
• Hög generalistkompetens. Måste ha förståelse för organisatoriska behov och affärsmässiga utmaningar.
Meriterande krav:
Förståelse:
• Övergripande förståelse om processer, verksamhetens och kunders behov
• God förståelse för totala roadmapen
• Förstå och utvärdera föreslagna lösningar
Förmåga:
• Ta emot och förstå behov (beroenden till andra system, flöden, till andra ärenden etc.)
• Bryta ned behov till mindre delar samt göra estimat tillsammans med teamet.
• Att se både vad som ska göras i kommande sprint samt framåt baserat på behov och beroenden
• Involvera intressenter i arbetet när så krävs, ställa frågor och kommunicera
Krav på språk, tal och skrift:
• Svenska
• Goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt.
______________________
Hur du vinner uppdraget
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-01-22ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649),
http://www.shayasolutions.com Jobbnummer 5055998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.