Konsultuppdrag: Administratör av information kring avrop och avt

Shaya Solutions AB / Juristjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Sundbyberg
• Varaktighet: 01-jan-2020 - 31-jan-2021
• Ansök senast: 29/10-2019
• Omfattning: 80-100% under hela uppdragstiden.

Bakgrund

Inom Kundens projektverksamhet köps idag många konsulter in för att förstärka organisationen under en period med stor arbetsbelastning. För att facilitera arbetet med att hantera administrationen kring dessa avrop söker Kunden nu efter en resurs.

Uppdragsbeskrivning

Att stödja Kundens projektverksamhet med att, i linjen, administrera information kring avrop och avtal av konsulttjänster inom ramen för Kundens ramavtal för teknikkonsulttjänster men även avrop via konsultmäklartjänst.

Att beskriva och teckna ner den interna arbetsgången och processerna kring avrop för framtida bruk.

Att utifrån ett beställarperspektiv administrera uppföljning av de avrop som initierats för att säkerställa en så snabb hantering som möjligt.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

• Strukturera och följa upp ingångna avrop från teknikramavtalet och konsultmäklatjänsten
• Utveckla mallar för uppdragsbeskrivningar för olika konsultkategorier som sedan används vid utskick av förfrågningsunderlag
• Agera kontaktperson gentemot inköpsenheten
• Ta fram beslutsunderlag för avrop
• Hantera dialog med säkerhetsenheten och följa upp ev. persongranskningar och säkerhetsskyddsavtal
• Föra protokoll vid beslutsmöten och administrera ärenden kring investeringar inom projektverksamheten

Säkerhetsprövning

För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal nivå 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget.

Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 12 veckor men kan både ta längre och kortare tid.

Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Konsulten ska ha universitetsexamen inom ekonomi eller juridik.
• Konsulten ska ha erfarenhet av att skriva avropsförfrågningar samt utvärdera anbud för tekniska konsulter inom el-/energibranschen.
• Konsulten ska ha minst två års erfarenhet av inköp av tekniska konsulter inom el-/energibranschen.
• Konsulten ska ha erfarenhet av att upprätta säkerhetsunderlag och säkerhetsskyddsanalyser för tekniska konsulter.
• Konsulten ska ha erfarenhet av avtalsuppföljning av tekniska konsulter.
• Konsulten ska ha erfarenhet av att skriva protokoll från ledningsgruppsmöten eller annan beslutande verksamhet.
• Konsulten ska ha erfarenhet av administrativa uppgifter inom energibranschen.
• Konsulten ska ha god kunskap om svenska i tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

Erfarenhet av arbete inom energi- eller infrastrukturbranschen.

Konsulten bör ha mycket god kunskap om LOU/LUF och minst 8 års erfarenhet av att arbeta med upphandling/inköp inom offentlig upphandling.

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter

Nivå 2

• Har utbildning inom aktuellt område, viss svårighetsgrad.
• 2-5 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknade uppdrag inom aktuellt område.
• Kräver viss arbetsledning.
• Kan självständigt utföra avgränsade arbetsuppgifter.

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Rekryteringsföretag och Konsultmäklare med fokus på ingenjörer och teknologer inom Energi, Samhällsbyggnad och IT.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 månader

Publiceringsdatum
2019-10-24

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
4870990

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: