Konsultchef till Arena Personal Logistik & Transport

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-01-27

Om tjänsten
Vår nuvarande konsultchef byter tjänst och ska arbeta som kundansvarig. Vi söker därför en ersättare som vill bli en del av vårt framgångsrika team och arbeta som konsultchef/personalansvarig med bemanning inom vårt affärsområde Logistik & Transport. Vi söker i första hand dig som kan tillträda en ny tjänst omgående.

Du kommer i huvudsak att arbeta med vår chaufförsuthyrning där du kommer ha daglig kund- och medarbetarkontakt. Du kommer ansvara för att bemanna, rekrytera och tillsätta uppdrag inom transportbranschen. Tjänsten är mycket varierande, utvecklande och utmanande. För att passa som konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra kärnvärden som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter. Därför är varje medarbetare hos oss mycket viktig för vår framgång.

Arbetet innebär att du är ansvarig för ett antal kunder och konsulter (medarbetare) vilket innefattar bl.a. annonsering, urval och intervjuer, matchning och personalansvar med kund- och medarbetarbesök.

Profil
En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd för både kunders och medarbetares behov. Du ska tycka att det är roligt att skapa relationer med kunder och medarbetare och du inger förtroende då du är trygg i dig själv. Det är ett högt tempo och du ska klara av att ha många bollar i luften. I tjänsten ingår också till viss del merförsäljning som en naturlig del av arbetet. Det innebär att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande.

Vi söker sig som har minst ett års erfarenhet av bemanning och/eller rekrytering. God datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook. Du ska uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och även på engelska. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.

Meriterande:
Akademisk examen
Erfarenhet från arbete i affärssystemet Intelliplan
Erfarenhet från transportbranschen
C-kort eller CE-kort

De personliga egenskaper som vi ser hos dig är att du är ansvarstagande, självständig och kundorienterad. Du är en god kommunikatör och uttrycker dig tydligt. Vidare uppskattar vi prestigelöshet och god samarbetsförmåga. Självklart är du en god administratör och har sinne för ordning och reda. Du arbetar snabbt och är duktig på att prioritera och kan hantera stressiga situationer. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.

Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas omgående. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. I attraktiva lokaler centralt i Stockholm har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med våra systerföretag Arbetslivsresurs och Impact. Vi arbetar i ett modernt aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling.

Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Om företaget
Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är verksamma över hela landet, samt i Norge. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2004
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmy Törnestrand 08-587 117 19
Fredrik Edvinsson

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2144627

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: