Konsultchef sökes till Eskilstuna

Arena Personal Nordic AB / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vi växer och söker nu en ny medarbetare som vill bli en del av vårt framgångsrika team och arbeta som konsultchef inom våra olika affärsområden, och vara med att utveckla oss ytterligare.

I rollen som konsultchef ansvarar du för hela rekryteringsprocessen i våra bemanningsuppdrag. Du upprättar kravprofiler, skapar annonser, genomför kvalificerade intervjuer, referenstagningar, anställning och har sedan personalansvar för dina konsulter. Som konsultchef har du daglig och fortlöpande kontakt med såväl kandidater som kunder. Du kommer att hantera flera rekryterings- och bemanningsprocesser parallellt och det är viktigt att leverera i tid med högsta möjliga kvalitet.

Våra rekryterings- och bemanningsuppdrag kommer in genom våra kundansvariga med vilka du kommer att ha ett nära samarbete. Ni bildar ett team, hjälper och stöttar varandra och tar hand om kunden på bästa möjliga sätt.
För att passa som konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare och kund hos oss mycket viktig för vår framgång.

Vi finns på flera orter i vår region, så resor samt arbete på annat ort kan förekomma vid behov.

Din profil
Vi söker dig som har relevant akademisk examen och gärna med erfarenhet från bemannings -och rekryteringsbranschen. Erfarenhet från industri, logistik och lager ser vi som en merit, men ett krav. En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du är en god lyssnare, kan analysera, vara lyhörd för kunder, kandidater och konsulters behov.

Du ska tycka det är roligt att skapa relationer med kunder, kandidater och konsulter. Du är förtroendeingivande och trygg i dig själv. Du är en orädd, prestigelös och drivande person som gillar utmaningar. Du är resultat- och lösningsorienterad och vill hitta det bästa att erbjuda kunden. För att trivas i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje. Mycket god datorvana är ett krav och eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2019-02-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 6499
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tu-Kien Tran tu-kien.tran@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Nordic AB

Adress
Arena Personal Nordic AB
Rademachergatan 1
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Rademachergatan 1

Jobbnummer
4589414

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Nordic AB: