Konsult inom Förvaltningsrådgivning med fokus Digitalisering & Information

Svefa AB / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
2023-11-21


Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svefa AB i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Falun eller i hela Sverige

Är du personen som alltid ser möjligheter och är en fena på att få ihop processer som går trögt? Har du erfarenhet av fastighetsförvaltning och systemfrågor? Då är det här något för dig!

Det här jobbet är perfekt för dig som har kunskap inom fastighetsförvaltning i kombo med ett stort hjärta för informationsflöden och systemfrågor. Kanske har du jobbat som fastighetsförvaltare eller driftcontroller tidigare och vill jobba i en rådgivande roll? Oavsett tror vi att du med din bakgrund vill gå in och utveckla både dig själv, dina kunder och Svefa till nya höjder! Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att hitta nya perspektiv hjälper vi förvaltningsorganisationen att samarbeta med IT-avdelningen. Jag får så många kickar i detta jobb där jag får kliva in i avgörande lägen och hjälpa organisationer att bli en bättre version av sig själva!" - Peter Hiti, seniorkonsult inom Digitalisering & Information

Det här erbjuder vi dig!

• Ständig utveckling: både i din yrkesroll men också som person! Här tänker vi nytt och utmanas i varje uppdrag

• En viktig roll med stort ansvar, där vi får kliva in i de svåra lägen och bistå med vår expertis

• Ett team som ligger i framkant inom sitt område med hög kompetens

• Kultur som präglas av engagemang och professionalism

• En del av ett bolag med unik bredd inom fastighetsrådgivning

• Samarbete inom teamet såväl som tvärfunktionellt i bolaget

Om jobbet

Som konsult inom Förvaltningsstöd på Svefa ger du rådgivning till våra kunder inom fastighetsförvaltning, med fokus på digitalisering och information. I rollen kommer du axla kunduppdrag inom digitala verktyg och system såväl som organisations- och processutveckling. Det kan bland annat handla om att:

• ge guidning i strategifrågor kopplat till processer, när en kund vill effektivisera informationsflöde eller förenkla sina arbetssätt (ex vid underhållsplanering, hållbarhetsrapportering, energiförsörjning, uthyrning eller annan del av förvaltningen)

• kliva in som projektledare vid ett konkret systembyte, där en kund behöver gå från ett system till ett annat

• ge råd och hjälpa till med att skapa bättre struktur i all information så att kunden får bättre tydlighet i sin verksamhet, i samband med systembyten eller andra stora förändringar

Våra uppdrag närmar vi oss tillsammans med kund på olika sätt, antingen genom att hålla i workshops, göra utredningar eller andra stödjande metoder. Genom att vara anpassningsbara, testa nytt och hålla oss uppdaterade inom vårt område hittar vi bästa möjliga lösningar för våra kunder. Vårt arbete bidrar också till att våra kunder uppnår sina hållbarhetsmål!

Det är en stor variation av arbetsuppgifter i en givande mix av kunder, vi jobbar främst med kunder inom offentlig sektor men har också uppdrag hos privata fastighetsägare. Vi har alltid flera uppdrag parallellt och jobbar ibland i team men även på egen hand mot kunderna.

Det här söker vi

För den här rollen tror vi att du:

• har god erfarenhet av fastighetsförvaltning och kan se värdet av ett bra informationsflöde

• har god vana av att analysera och agera på både detalj- och strateginivå

• har jobbat med olika typer av digitala lösningar och system i fastighetsbranschen

• har en eftergymnasial utbildning (har du dessutom tagit ut en examen inom ekonom, juridik, teknik eller liknande så är det meriterande!)

För att trivas och blomstra i den här rollen tror vi också att du gillar förändringsarbete, är driftig och orädd i lägen när det krävs att "hugga tag" i uppdrag som till en början kan upplevas som tuffa. Vi tror även att du är affärsmässig, kundorienterad och skicklig på att inge förtroende hos andra.

Är du intresserad?

Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV tillsammans med en motivationstext till varför du söker. Kontakta affärschef Henrik Engqvist på 010-603 87 39 eller henrik.engqvist@svefa.se eller HR-Specialist Julia Wengse på 010-603 87 42 eller julia.wengse@svefa.se om du har några frågor.

Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. För slutkandidater applicerar vi personlighets- och begåvningstester i samarbete med AON. Vi genomför också bakgrundskontroll som en del av processen. Förfrågningar från rekryteringsföretag undanbedes.

Om Svefa

Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder.

Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor.

Svefa består av fler än 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svefa AB (org.nr 556514-3434), http://svefa.se

Arbetsplats
Svefa

Kontakt
Henrik Engqvist
henrik.engqvist@svefa.se
010-603 87 39

Jobbnummer
8276892


Prenumerera på jobb från Svefa AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svefa AB: