Kompetensstrateg till social- och omsorgskontoret

Södertälje kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
2017-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kompetensstrateg till social- och omsorgskontoret" (publicerad 2018-04-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet
Verksamheten har höga krav på kvalité vilket gör att kompetensförsörjning är en prioriterad fråga. I vårt kompetensförsörjningsarbete har vi fokus på att attrahera, introducera, utveckla medarbetare på social- och omsorgskontoret. Vi strävar efter en arbetsmiljö med tydliga krav och förväntningar och möjlighet att ta ansvara för sin arbetssituation för det vet vi påverkar trivseln på arbetsplatsen. För att stödja den utvecklingen har vi ett aktivt arbete kring hållbar arbetshälsa och hållbart nära ledarskap. Kompetensstrategens uppgift är att driva, initiera och utveckla kompetensförsörjningen för social- och omsorgskontoret i samverkan med verksamhetens chefer.

Huvudsakliga uppgifter:
• utveckla och implementera kompetensförsörjningsplan och skapa förutsättningar för kompetensarbetet
• driva och koordinera utvecklingsaktiviteter inom området
• ansvarig för kompetensinventeringssystem
• utveckla nätbaserad introduktion och initiera tekniska lösningar inom kompetensområdet
• bevaka forskning och utvecklingen av kompetensförsörjnings- och ledarskapsutvecklingsområdet

Vem är du?
Du har ett stort omvärldsintresse av samhällsfrågor och av ledarskap- och medarbetarutveckling. Du har relevant högskoleutbildning eller liknande erfarenhet som givit dig en gedigen kunskap om kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Vi ser gärna att du coachat chefer och arbetsgrupper för att de ska bli effektivare i sina uppdrag.

Du har erfarenhet av:
• arbete med kompetensutveckling och kompetensförsörjning i offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation.
• koordinera ledarskapsutveckling och ta fram behovsinventeringar
• projektleda kompetensprojekt

Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet, har mycket goda kunskaper i svenska arbetat i kompetenssystem.

Personliga egenskaper:
Som person är du kommunikativ, nytänkande, samverkande, lösningsinriktad och självgående. Du är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet av att driva parallella uppgifter som är både kort- och långsiktiga. Du kan formulera och presentera tydligt.

Vi erbjuder dig
Du kommer att tillhöra arbetsgruppen kompetens och välfärdsteknik och arbeta tillsammans med kollegor som är informatör, utbildningskoordinator, utvecklare inom välfärdsteknik, systemförvaltare och IT-strateg. Du kommer givetvis HR-avdelningen. I Södertälje kommun ger vi alla medarbetare förutsättningar att göra ett bra jobb. Några av våra förmåner är friskvårdsbidrag, årsarbetstid, semesterväxling till fler semesterdagar och utökad föräldraledighet.


Välkommen till oss!


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Årsarbetstid vilket innebär att du i viss mån kan styra din egen arbetstid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-12-21

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Eriksson 08-523 014 02

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Campusgatan 26
15189 Södertälje

Kontorsadress
Campusgatan 26

Jobbnummer
3869332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: