Kommunvägledare till Kundcenter

Östersunds Kommun / Kundservicejobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Östersunds kommun, Kommunledningsförvaltningen söker Kommunvägledare till Kundcenter

Fast tjänst till svarsgruppen Fastigheter gator byggande och miljö samt vikariat under minst 6 månader till svarsgruppen Skola förskola, kultur och fritid.

Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare. Östersunds kommun är stället för dig som vill jobba framåt med hjärtat. För oss är nämligen alla medborgare lika viktiga. Ett barn på förskolan, en bygglovssökande villaägare eller en vårdsökande pensionär. Vi strävar hela tiden efter att förbättra och utveckla våra tjänster och hos oss har du möjligheter att som individ påverka hur vi genomför vårt gemensamma arbete och vara med och bidra till ett bättre Östersund. Vi är engagerade och visar omtanke för varandra och dem vi är till för.

Medborgarservice är en del av Kommunledningsförvaltningen och består av Kundcenter och Internservice. Enhetens verksamhetsidé är att göra det enklare för medborgarna att komma i kontakt med kommunen för att få svar på sina frågor eller lämna synpunkter, samt att serva kommunens verksamheter och medarbetare med intern service vad gäller bl a nycklar, sammanträdesrum, post och kopiering. Enheten har totalt 25 medarbetare. Våra öppettider är måndag till fredag 08.00 - 17.00.

Två av våra medarbetare går nu vidare till nya utmaningar och vi söker därför deras ersättare.


Publiceringsdatum
2021-10-08

Dina arbetsuppgifter
Allmänt

Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar. Vissa samtal är väldigt långa, men många samtal är rena kopplingssamtal där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation. Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.

Du arbetar i grupp tillsammans med andra kommunvägledare. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.

Fast tjänst till svarsgruppen Fastigheter, gator byggande och miljö

De frågor som gruppen hanterar rör t ex bygglov, miljö och hälsa, vatten och renhållning samt allt som rör gator och utemiljö i Östersunds kommun.

I rollen ingår även att vara kontaktperson mellan Kundcenter och Teknisk förvaltning, vilket kräver:

• Att du har tidigare erfarenhet från utvecklings- eller projektarbete i någon form.
• Att du är mycket strukturerad och har en bra förmåga att hålla ordning, följa upp och få saker att hända.
• Att du har förmågan att leda effektiva möten och driva förbättringsarbete.

Beskriv tydligt i ditt personliga brev hur du uppfyller kraven ovan.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom de aktuella områdena.

Vikariat till svarsgruppen Skola, förskola, kultur och fritid

Gruppen hanterar många frågor vad gäller bland annat förskole- och skolplaceringar, vuxenutbildning, fakturafrågor, bokning av sporthallar och biblioteket.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom de aktuella områdena.


Kvalifikationer
• Du är proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/medborgaren i centrum.

• Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.

• Du har dokumenterad erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika it-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.

• Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.

• Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du uttrycker dig tydlig och har en problemlösande förmåga.

• Kundtjänstarbete via telefon är meriterande.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vid rekryteringen kommer vi att använda oss av rekryteringstest samt arbetsprover. Den första intervjuomgången kommer att ske via gruppintervjuer under vecka 44.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östersunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "90:2021:13".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528)

Jobbnummer
6028896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: